ارسال به دیگران پرینت

جهش تولید در گرو تحریک تقاضاست

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جهش تولید در گرو تحریک تقاضاست گفت: مدیریت واردات، جلوگیری از واردات کالاهای مشابه ساخت داخل و مبارزه با قاچاق کالا از جمله ملزومات تحریک تقاضای داخل است.

جهش تولید در گرو تحریک تقاضاست

به گفته  عباس تابش، برای تحقق این شعار راهبردی به رغم تمامی مشکلات، تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی گام‌های خوبی به خصوص در حوزه صنعت، معدن و تجارت برداشته شده است.

وی افزود: جهش تولید مستلزم ایجاد بسترهای لازم برای تحریک تقاضا در بازارهای د اخلی و خارجی است. تابش تصریح کرد: برای تحریک تقاضای بازار مصرف داخلی توجه به چند نکته از قبیل تاکید بر مدیریت واردات، جلوگیری از واردات کالاهای مشابه ساخت داخل، مبارزه با قاچاق کالا و ... بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: جدا از این تولیدکنندگان هم باید با تولید کالاهای استاندارد و کیفی ضریب بازارپسندی محصولات ساخت داخل را به شدت افزایش دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای توسعه بازارهای خارجی باید گام‌های بلندی به سمت تولید کالاهای صادرات محور برداشت در ضمن باید از ظرفیت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در جهت توسعه صادرات به نحو احسن بهره برد.

وی افزود: توسعه صادرات به افزایش اشتغال و پویایی تولید در کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

به گفته تابش، تحقق شعار سال نیازمند بستر‌سازی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب، استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی، جلب و جذب سرمایه‌های سرگردان، تعامل، هم افزایی و مشارکت مردم، مسوولان و فعالان اقتصادی است.

وی ادامه داد: واقع امر اینکه با کاهش نهضت قیمت تمام شده می‌توان قیمت کالاها به خصوص نرخ کالاهای اساسی را در جامعه کنترل کرد.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه