ارسال به دیگران پرینت

اخبار خودرو

دولت ترامپ، استاندارد جدید مصرف سوخت خودروها را اعلام کرد

دولت دونالد ترامپ و آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده، استانداردهای جدید صرفه‌جویی در مصرف سوخت این کشور را با هدف ایمن‌تر کردن خودروهای جدید اعلام کردند.

دولت ترامپ، استاندارد جدید مصرف سوخت خودروها را اعلام کرد

آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده (EPA) و دولت دونالد ترامپ به‌تازگی تغییرات جدید استانداردهای صرفه‌جویی در مصرف سوخت این کشور را اعلام کردند. قوانین جدید، ضوابط قبلی را تضعیف می‌کند و باعث می‌شود تا CAFE (مصرف سوخت متوسط ​​خودروهای جدید) و استانداردهای آلایندگی دی‌اکسیدکربن سالانه ۱/۵ درصد تا سال ۲۰۲۶ افزایش یابند. استانداردهای قبلی خواستار افزایش ۵ درصدی سالانه تا سال ۲۰۲۵ بودند. EPA انتظار دارد که طبق قوانین جدید، CAFE در سال ۲۰۲۶ به ۵/۸۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد؛ درحالی‌که این آژانس انتظار داشت این طبق استاندارد قبلی تا سال ۲۰۲۵ به ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد.

طبق بیانیه این آژانس، قوانین به‌روزرسانی‌ شده که با نام قانون خودروهای کم‌مصرف مقرون‌به‌صرفه ایمن‌تر (SAFE) شناخته می‌شود، خودروهای جدید را برای خانواده‌های آمریکایی که معمولاً به‌طور متوسط خودروهای با عمر ۱۲ سال سوار می‌شوند، مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که با کاهش ۱۴۰۰ دلاری هزینه‌های مالکیت مصرف‌کننده در طول عمر وسیله نقلیه، قیمت خودروهای جدید حدود ۱۰۰۰ دلار کاهش یابد. قیمت خودروهای جدید از سال ۲۰۱۰ به طرز چشم‌گیری افزایش یافته و هم‌اکنون میانگین آن حدود ۳۷،۰۰۰ دلار است.

Trump

EPA می‌گوید قوانین جدید منجر به فروش ۲/۷ میلیون دستگاه خودروی جدید، کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری هزینه‌های نظارتی و موارد دیگر خواهد شد. این آژانس ادعا می‌کند وسایل نقلیه نیز ایمن‌تر خواهند بود و قوانین جدید باعث کاهش ۳،۳۰۰ نفری تلفات تصادف، کاهش ۴۶،۰۰۰ نفری صدمات و کاهش ۱/۸ میلیون وسیله نقلیه آسیب‌دیده ناشی از تصادف می‌شود. خودروهای جدید همچنان مشمول استانداردهای Clean Air Act هستند.

قوانین جدید مورد پسند همه نیست. شورای دفاع از منابع طبیعی در پست وبلاگی خود، چند عیب قوانین جدید را برجسته کرده که نشانگر ضعف این مقررات است. یکی از اشکالات این است که آمریکایی‌ها ۲۹۵ میلیارد لیتر سوخت بیشتر مصرف خواهند کرد؛ درحالی‌که با احتساب قیمت متوسط ۵۹ سنتی بنزین به ازای هر لیتر، ۱۷۶ میلیارد دلار برای آن‌ها هزینه دارد. این قوانین همچنین باعث آلودگی بیشتر می‌شود و ۸۶۷ میلیون تن کربن اضافی به دلیل آلودگی خودروها وارد اتمسفر می‌کند.

قوانین جدید پس از سال‌ها بحث و کشمکش اعلام می‌شود. دولت ترامپ در ابتدا از استانداردهای ثابت کردن صرفه‌جویی در مصرف سوخت روی ۶/۷۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر تا سال ۲۰۲۶ حمایت می‌کرد. خودروسازان نیز برخی طرفدار دولت فدرال بودند و برخی دیگر توافقنامه‌ای را با ایالت کالیفرنیا امضا کردند. احتمال زیادی وجود دارد قوانین جدید با دادخواست‌هایی رو‌به‌رو شود که می‌تواند سرنوشت آن را به دادگاه پیوند دهد.

 

منبع : زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه