ارسال به دیگران پرینت

پادشاه عربستان سعودی جهت کاهش پیامدهای کرونا پرداخت ۶۰درصد حقوق کارکنان بخش خصوصی را متقبل شد

ملک سلمان بن عبدالعزیز، روز جمعه 3 فوریه 2020 با صدور فرمان فوق‌العاده‌ای با هدف کاهش پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا روی شاغلان بخش خصوصی این کشور، دستور داد صاحبان مشاغل به جای اخراج کارکنانشان می‌توانند از بیمه‌های تامین اجتماعی درخواست کنند معادل 60 درصد حقوق ثبت شده در اداره بیمه را به مدت 3 ماه تا سقف 9 هزار ریال (2391 دلار) در ماه به این کارکنان بپردازند.

پادشاه عربستان سعودی جهت کاهش پیامدهای کرونا پرداخت ۶۰درصد حقوق کارکنان بخش خصوصی را متقبل شد

محمد عبدالله الجدعان، وزیر دارایی عربستان سعودی و رئیس هیات مدیره «المؤسسة العامة للتأمینات الاجتماعیة» موسسه تامین اجتماعی این کشور گفت

که این فرمان شاهانه در راستای توجه ملک سلمان به کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی دنیاگیری کویید19 برای موسسات بخش خصوصی و اتخاذ همه تدابیر لازم برای تضمین سلامتی شهروندان و افراد ساکن در این کشور و همچنین فروکاست آثار اقتصادی کرونا بر بازار کار از طریق یافتن راه‌حل‌های جایگزین برای جلوگیری از بیکاری کارگران و ایجاد منبع درآمد جایگزین برای آنها که حقوق کاری خود را از دست می‌دهند، است.

وزیر دارایی سعودی همچنین گفت که این سازوکار براساس شروط مندرج در سیستم بیمه بیکاری برای موسسات مذکور در فرمان شاهانه عمل می‌کند. شهروندان سعودی که در موسساتی کار کنند که 5 شهروند سعودی یا کمتر در آنجا به کار گرفته شده باشند، تحت پوشش 100 درصد و شهروندانی سعودی که در موسساتی کار کنند که بیش از 5 شهروند سعودی در آنجا کار کنند، تحت پوشش 70 درصد قرار خواهند گرفت. صاحبان این موسسات ملزم پرداخت حقوق کارکنانی که تحت پوشش این فرمان شاهانه قرار گیرند، نیستند ولی حق به کارگیری آنها در این دوره را هم نخواهند داشت.

براساس آمارهای وزارت دارایی یک میلیون و 200 هزار کارگر سعودی تحت پوشش فرمان شاهانه قرار می‌گیرند و ثبت‌نام برای دریافت این کمک‌ها از ماه آوریل آغاز و روند پرداخت‌ها از اولین روز کاری ماه می 2020 شروع خواهد شد و حقوق ماه آوریل 2020 به کارکنان همه موسسات خصوصی که به دلیل پیامدهای ویروس کرونا توان پرداخت حقوق کارکنانشان را ندارند، پرداخت خواهد شد.

حکومت عربستان سعودی در 20 مارس 2020 اقدامات فوری برای حمایت از بخش خصوصی در نظر گرفته و برای کاهش پیامدهای منفی کرونا روی موسسات کوچک و متوسط 70 میلیارد ریال سعودی در قالب بخشودگی و تاخیر در دریافت برخی هزینه‌های دولتی اختصاص داد تا نقدینگی کافی برای استمرار فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی را فراهم کند. علاوه بر این، موسسه پول سعودی نیز یک بسته حمایتی 50 میلیارد ریالی در همین راستا اختصاص داد.

منبع : 55 آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه