ارسال به دیگران پرینت

حرکت ناشران بریتانیایی، کارگران را عصبانی کرد

در حالیکه کارکنان ناشران بریتانیایی به خاطر همه‌گیری کرونا در خانه قرنطینه شده‌اند، کارفرماها از آن‌ها خواسته‌اند از روزهای مرخصی خود استفاده کنند. این امر باعث عصبانی شدن کارکنان شده است.

حرکت ناشران بریتانیایی، کارگران را عصبانی کرد

بانیر بوکس بریتانیا از کارکنان خود خواسته تا روز سی‌ام ژوئن نیمی از مرخصی‌های ۲۸ روزه خود را استفاده کنند. هچت بریتانیا هم به کارکنانش اجازه می‌دهد فقط تا سقف یک چهارم از مرخصی‌های خود را در فصل پایانی سال استفاده کنند.

در زمانی که تاریخ انتشار بسیاری از کتاب‌ها عقب افتاده و سلامت روان و فیزیکی کارکنان به یکی از تمرکزهای صنعت تبدیل شده، پرمیندر مان مدیر عامل بانیر بوکس ایمیلی به تمام کارکنان فرستاد و از همه آن‌ها خواست پیش از پایان ژوئن از نیمی از مرخصی‌های خود استفاده کنند تا «وقتی در نهایت در زمانی بسیار حیاتی به دفتر بازمی‌گردیم از غیاب تعداد بیش از حد کارکنان اجتناب شود.»

یکی از کارکنان گفت وقتی این ایمیل را خواند به گریه افتاد. او گفت: «در حالیکه در خانه گیر افتادیم و من شخصاً تنها هستم، هفته آخر خیلی برایم سخت گذشت. از کار و زندگی خودم حس جدایی می‌کردم و آن وقت ایمیل بانیر را دیدم که من را به گریه انداخت.»

او ادامه داد: «مسلما همانطور که بانیر هم خودش می‌داند، احتمال خیلی بالایی وجود دارد که همه‌مان تا سی‌ام ژوئن یا نزدیک آن در قرنطینه باشیم که یعنی باید از مرخصی‌مان استفاده کنیم تا در خانه بنشینیم. شکی ندارم که خیلی از کارکنان دیگر هم وضعیت مشابهی مانند من دارند و این آن‌ها را از فرصت بازدید خانواده و دوستان بعد از تمام شدن این وضعیت منع می‌کند.»

سخنگوی بانیر بوکس اما گفته این «بیشتر یک درخواست است تا سیاست‌گذاری سخت» و شرکت سعی دارد تا جایی که می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد.

پن مک‌میلان هم از کارمندان خود خواسته از مرخصی‌های خود استفاده کنند. بعد از اینکه شرکت فهمید تعدادی از کارمندان مرخصی‌های از پیش درخواست‌شده خود را لغو کرده‌اند در ایمیلی خواست از آن‌ها استفاده کند اما گفت این کار را به خاطر تاکید بر اهمیت استراحت کردن انجام داده است.

رینا گلرجانی مدیر بخش منابع انسانی این انتشارات گفت: « به این نتیجه رسیده‌ایم کار کردن از خانه و مدیریت تمام مسئولیت‌ها می‌تواند خیلی استرس‌آور باشد و در نتیجه همه را تشویق می‌کنیم در این بازه به جای کار کردن از خانه از مرخصی‌های خود استفاده کنند، حتی با وجود اینکه امکان سفر وجود ندارد .»

هچت بریتانیا هم کارکنانش را «تشویق کرده» که حتی در حالیکه در خانه هستند از مرخصی‌ها استفاده کنند تا در فصل چهارم سال که شلوغ‌ترین دوران کار است، مرخصی نروند.

پنگوئن رندوم هاوس بریتانیا هم در بیانیه‌ای گفت «کارمندان را تشویق می‌کنیم حتی در دورانی که در خانه هستند از مرخصی‌های استراحتی کافی استفاده کنند». البته این شرکت اجازه داده کارمندان مقدار بیشتر مرخصی‌هایشان را به سال بعد منتقل کنند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه