ارسال به دیگران پرینت

۹۰ درصد مردم چین پس از کرونا اینترنتی خرید می‌کنند

تازه‌ترین نتایج یک نظرسنجی که روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین منتشر کرده است، نشان می‌دهد که ۹۰ درصد مردم چین پس از همه گیری کرونا، خریدها را آنلاین انجام می‌دهند.

۹۰ درصد مردم چین پس از کرونا اینترنتی خرید می‌کنند

روزنامه مردم روز دوشنبه نوشت مردم کماکان نگرانی هایی بابت حضور در مکان های پرازدحام دارند و به رغم صفر شدن شمار مبتلایان کرونا در چین، به خریدهای آنلاین روی آورده اند.

شرکت نیسلن چین اعلام کرده است کرونا باعث شد تا مردم به دلیل نگرانی هایی که از بابت بیماری دارند، روش ها و رفتارهای خرید را تغییر دهند به غیر از چین در کشورهای دیگر هم خریدهای آنلاین رو به افزایش بوده است.

این شرکت می افزاید این هم فرصت و هم چالش است زیرا شرکت های فروشنده باید به دنبال راهکارهای جدیدی بر اساس تعریف های تازه از خریدهای مردم در چین باشند.

همزمان گزارش روزنامه حاکی است که نشانه هایی از بهبود شرایط بازار در چین به چشم می خورد و مصرف در کشور رو به افزایش است.

وزارت بازرگانی چین در تارنمای خود اعلام کرده میزان خریدهای خرده فروشی مصرف کنندگان در ماه مارس در مقایسه با یک ماه قبل از آن به دلیل کاهش شمار مبتلایان به کرونا ۷ درصد بیشتر شده است.

وانگ بین از مسئولان این وزارتخانه نیز در مصاحبه مطبوعاتی از بهبود شرایط بازار خبر داد اما گفت که کسب و کارها به دلیل کمبود نیرو و برخی از محدودیت ها به طور کامل از سرگرفته نشده است.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در نشست اخیر خود با مسئولان رده بالای کشور ضمن تاکید بر پیشبرد اصلاحات گفت که باید هر کاری برای افزایش تقاضا در بازار انجام داد باید مردم به مصرف تشویق شوند و راهبردهای لازم برای این کار در نظر گرفته شود.

داده های وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که بهای برخی از اقلام روزمره مصرفی در چین برای تشویق مردم به خریدهای بیشتر کاهش یافته است.

بهای برخی از فراورده های گوشتی تا ۷ درصد در ماه مارس در مقایسه با یک ماه قبل از آن کاهش یافته و بهای سبزیجات ۱۶ و نیم درصد کمتر شده است تا خانوارها به خرید و مصرف بیشتر تشویق شوند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه