ارسال به دیگران پرینت

سلبریتی هایی که ثروت عظیم خود را به خیریه‌ ها اهدا کرده‌ اند

بسیاری از سلبریتی ها با داشتن ده ها میلیون و حتی میلیاردها دلار ثروت به این نتیجه رسیده اند که بهترین راه برای صرف این پول عظیم آن است که بعد از مرگ شان به سازمان های خیریه اهدا شود.

سلبریتی هایی که ثروت عظیم خود را به خیریه‌ ها اهدا کرده‌ اند

بعضی از این چهره ها اظهار کرده اند که نمی خواهند با ارث گذاشتن چنان ثروت زیادی، زندگی فرزندان شان را نابود کنند و بهتر است که این پول صرف امور خیریه شود.

بیل و ملیندا گیتس، جورج لوکاس، وارن بافت و چند چهره ی مشهور دیگر به «تعهدنامه بخشش» (Giving Pledge) پیوسته اند که عهدنامه ای است میان میلیونرها و میلیاردرهای دنیا. بر اساس این عهدنامه آن ها متعهد می شوند بیشتر ثروت خود را در طول زندگی یا بعد از مرگ شان اهدا کنند.

در ادامه با سلبریتی هایی آشنا خواهیم شد که تصمیم گرفته اند ثروت عظیم خود را با کسانی سهیم شوند که به آن نیاز دارند.

کرک داگلاس

سلبریتی های نیکوکار

کرک داگلاس، اسطوره ی هالیوود بیشتر ثروت ۶۱ میلیون دلاری اش را به خیریه ها بخشید.

داگلاس ثروتش را به بنیاد داگلاس اهدا کرد که در سال ۱۹۶۴ به همراه همسرش آن را تأسیس کرده بود. این پول به چندین سازمان خیریه اختصاص یافت.

هیچکدام از فرزندان داگلاس از جمله مایکل داگلاس، دیگر بازیگر مشهور هالیوود، حتی یک پنی از ثروت عظیم پدرشان را دریافت نکردند. البته مایکل داگلاس هم نیازی به این پول ندارد، چون آنطور که گفته می شود ثروت خالص او نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار است.

بیل و ملیندا گیتس

 

بیل گیتس، هم‌مؤسس و مدیرعامل سابق مایکروسافت، که ۱۰۸ میلیارد دلار ثروت دارد و همسرش ملیندا، عهد کرده اند بیشتر ثروت خود را به سازمان های خیریه بخشند.

بیل گیتس به همراه وارن بافت، سرمایه گذار مشهور آمریکایی، «تعهدنامه بخشش» را به راه انداخت و خود هم به آن پیوست، عهدنامه ای که سلبریتی ها و ابرپولدارهای دنیا را تشویق می کند بیشتر ثروت خود را به خیریه ها ببخشند.

بیل و ملیندا به تلاشی که برای لوس بار نیامدن فرزندان شان داشته اند مشهورند. بیل گیتس در مصاحبه ای گفته: «این لطف به بچه هایتان نیست که ثروت خیلی زیادی به آن ها دهید. این کار هر تلاشی که ممکن است برای ساختن راه خودشان داشته باشند را خراب می کند.»

وارن بافت

 

وارن بافت، سرمایه گذار مشهور آمریکایی فقط یک درصد از ثروت حدوداً ۸۰ میلیارد دلاری اش را برای فرزندانش به ارث می گذارد.

این مقدار شاید کم به نظر برسد اما یک درصد از ۸۲/۳ میلیارد دلا که ثروت خالص بافت است، معادل ۸۲/۳ میلیون دلار است که کماکان مبلغ زیادی محسوب می شود، بنابراین فرزندانش تا اخر عمر تأمین خواهند بود.

بافت به همراه بیل و ملیندا گیتس، «تعهدنامه بخشش» را راه اندازی کرد و قصد دارد ۹۹ درصد دیگر ثروتش را به سازمان های خیریه اهدا کند.

سایمون کاول

 

سایمون کاول، داور محبوب مسابقات استعدادیابی امریکن آیدل، قصد دارد همه ی ثروتش را به خیریه های حامی کودکان و سگ ها اهدا کند.

کاول گفته اعتقادی به انتقال نسل به نسل ثروت ندارد.

جورج لوکاس

 

جورج لوکاس، خالق مجموعه فیلم «جنگ ستارگان» (Star Wars) عهد کرده حداقل نیمی از ثروت میلیاردی اش را به خیریه ها بخشد.

لوکاس، دیگر سلبریتی ابرپولداری است که به «تعهدنامه بخشش» پیوسته و اعتقاد دارد خیریه ها به خانواده اش ارجحیت دارند.

او اخیراً از فروش شرکت فیلمسازی اش، «لوکاس فیلم» به دیزنی ۴ میلیارد دلار به دست آورد که بیشتر آن را به یک خیریه که در زمینه ی آموزش فعالیت دارد اهدا کرد.

جکی چان

 

جکی چان، بازیگر مشهور چینی هم قصد دارد دست کم نیمی از ثروت حدوداً ۳۷۰ میلیون دلاری اش را به جای ارث گذاشتن برای پسرش، جیسی، به خیریه ها بخشد.

چان علت این تصمیم خود را بیان کرده: «اگر ]جیسی[ توانایی اش را داشته باشد می تواند خودش پول درآورد. اگر نداشته باشد هم فقط پول من را هدر خواهد داد.»

التون جان

 

التون جان، موزیسین مشهور، بیان کرده که نمی خواهد با دادن ثروت به فرزندانش، زندگی آن ها را «نابود» کند.

جان که سابقه ی فعالیت خیرخواهانه را دارد قصد دارد این روند را تا بعد از مرگش هم ادامه دهد. او در سال ۱۹۹۲ بنیاد ایدز التون جان را تأسیس کرد که از آن زمان ۴۰۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

التون جان ۲ پسر هم دارد که سهمی از ثروت پدر مشهورشان نخواهند برد. به گفته ی جان، او این تصمیم را با الهام از وصیت نامه ی وارن بافت گرفته و قصد دارد فقط آنقدری از ثروتش را برای پسرانش به ارث بگذارد که تأمین باشند اما بقیه را اهدا کند.

جان گفته هنوز در حال کار بر روی جزئیات این تصمیم است تا به یک تعادل در این خصوص برسد.

اشتون کوچر و میلا کونیس

 

اشتون کوچر و همسرش، میلا کونیس، بازیگران هالیوودی که روی هم رفته، نزدیک به ۲۶۵ میلیون دلار ثروت دارند، تصمیم گرفته اند بیشتر ثروت شان را بعد از مرگ شان برای فرزندان شان ارث نگذارند و در عوض آن را به سازمان های خیریه اهدا کنند.

کوچر گفته حساب پس اندازی بر فرزندانش درست نکرده و او و همسرش ثروت شان را به خیریه ها و امور ارزشمند خواهند بخشید.

مارک زاکربرگ

 

مارک زاکربرگ، هم‌مؤسس و مدیرعامل فیسبوک، ثروتش را به خیریه ها اهدا خواهد کرد. او گفته در قبال همه ی کودکان نسل بعد مسئولیت اخلاقی دارد.

زاکربرگ و همسرش، پریسیلا چان، در سال ۲۰۱۵ طی پستی در فیسبوک اعلام کردند ثروت ۸۲/۶ میلیارد دلاری خود را برای دختران شان به ارث نخواهند گذاشت و در عوض می خواهند ۹۹ درصد از آن را به سازمان های خیریه اهدا کنند.

این زوج در پست فیسبوکی خود خطاب به دختران شان نوشته بودند: «ما می خواهیم شما در دنیایی بهتر از دنیای امروز ما زندگی کنید. ما وظیفه ی خود برای محقق شدن آن را انجام خواهیم داد، نه فقط به خاطر آنکه دوست تان داریم، بلکه به این دلیل که ما یک مسئولیت خلاقی در قبال همه ی کودکان نسل بعد داریم.»

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه