ارسال به دیگران پرینت

ایالات متحده از داده های تبلیغات موبایل برای ردیابی حرکات افراد در هنگام شیوع کرونا استفاده می کنند

ایالات متحده تصمیم گرفته است برای مبارزه با ویروس کرونا از داده های موبایلی استفاده کند. این موضوع کمک خواهد کرد دولت اطلاعات بهتری از وضعیت افراد داشته باشد.


ایالات متحده از داده های تبلیغات موبایل برای ردیابی حرکات افراد در هنگام شیوع کرونا استفاده می کنند

ایالات متحده تصمیم گرفته است

برای مبارزه با ویروس کرونا از داده های موبایلی استفاده کند. این موضوع کمک خواهد کرد دولت اطلاعات بهتری از وضعیت افراد داشته باشد.

 به نقل از وال استریت ژورنال آمریکا سیستمی را برای مطالعه محل استقرار مردم و اجتماعات در هنگام بیماری کرونا ایجاد کرده است که از اطلاعات و داده های مکانی دولتهای فدرال و ایالتی استفاده می کنند که از صنعت تبلیغات آنلاین جمع آوری شده اند.

این داده ها ناشناس است ، بنابراین مقامات به جای ردیابی افراد در حال مطالعه جنبش عمومی جمعیت هستند. وال استریت ژورنال گزارش داد که آمریکا با استفاده از داده های ناشناس بررسی محل تلفن همراه برای مطالعه شیوع کرونا را  شروع کرده است. منابعی که با این پروژه آشنا هستند ، به  وال استریت ژورنال گفتند مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC) و دولت های ایالتی قبلاً شروع به دریافت تجزیه و تحلیل بر اساس داده های مکانی درباره محل برگزاری اجتماعات می کنند.

در حال حاضر ، هدف این است که دریابیم که مکان ها هنوز هم جمعیت زیادی را جذب می کنند و می توانند کانون گرم شدن ویروس شوند. یک منبع به عنوان نمونه ای از جایی که محققان پیدا کرده بودند که افراد در پارک پرسپکت در بروکلین جمع می شدند ، و داده ها را به مقامات محلی تحویل دادند.

یکی از منابع ژورنال گفت هدف نهایی ایجاد پورتالی است که مقامات دولتی بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند و داده های مکانی را از 500 شهر در سراسر ایالات متحده نشان می دهد. گزارش ژورنال ارائه دهنده داده های خاص تبلیغات را نام نمی برد ، اما به احتمال زیاد آنها اطلاعات موقعیت مکانی خود را از طریق برنامه ها ترسیم کرده اند.

داده های ناشناس به این معنی است که اطلاعات شخصی مانند نام و تاریخ تولد اشخاص از بین رفته است. فعالان حریم خصوصی نگران هستند که داده های ناشناس و داده های جمع شده هنوز هم می توانند برای شناسایی افراد جمع شوند .سم وودهامز ، محقق حریم خصوصی می گویند: «همکاری نزدیک با صنعت تبلیغات فناوری برای ردیابی محل زندگی شهروندان ، نگرانی های اساسی را ایجاد می کند.»

ایالات متحده اولین کشوری نیست که از داده های ناشناس برای مطالعه شیوع ویروس استفاده می کند. ایتالیا ، آلمان ، انگلیس و دیگر کشورها نیز از سیستم های مشابه استفاده می کنند. اما در حالی که این کشورها برای تهیه اطلاعات با شرکتهای مخابراتی محلی همکاری کرده اند ، گزارش می شود که ایالات متحده داده های حاصل از صنعت تبلیغات را استخراج می کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه