ارسال به دیگران پرینت

مطالبات مردم از نمایندگان منتخب مجلس

محسن پاک‌آیین منتخبین مجلس باید با تمرکز بر مقاوم سازی اقتصاد با اتکا به منابع داخلی، پاسخگوی مطالبات مردم برای خروج کشور از معضلات اقتصادی و شکست تحری‌های ظالمانه باشند.

مطالبات مردم از نمایندگان منتخب مجلس

نارضایتی مردم عمدتا بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی بود و موجب کاهش مشارکت شد، باید عملکرد مجلس یازدهم کاهش یافته و خاتمه یابد.

در بعد خصوصیات فردی نماینده، انتظار است دارا بودن تقوای الهی و خداترسی در همه اوقات مد نظر نمایندگان باشد، زندگی ساده‌ای داشته باشند، از تجملگرائی واشرافیگری بپرهیزند و اقداماتی را انجام دهند که اعتماد مردم افزایش یابد.

به عنوان مثال نمایندگان منتخب مجلس سفر‌های خارجی را کاهش دهند، از اتومبیل‌های ایرانی و مناسب با قشر متوسط استفاده کنند. از دریافت حقوق‌های نجومی بپرهیزند و به عنوان عضو هیئت مدیره در نهاد‌های اقتصادی و اجتماعی حضور نداشته و حقوق دریافت نکنند. حتی الامکان از اعزام فرزندان خود به خارج صرفنظر کنند و در مجموع سبک زندگی رهبر انقلاب و دیگر افراد ساده زیست را انتخاب و اجرائی کنند.

در عرصۀ ملی مردم انتظار دارند نماینده واقعا ملی فکر کند و به دنبال منافع گروهی و جناحی نباشد. آمار‌ها نشان می‌دهد که مردم از دعوا‌های جناحی خسته شده و آن را عاملی جدی برای حل نشدن برخی از مشکلات می‌دانند. مردم می‌خواهند نماینده‌های مجلس با جدیت و متحدانه با فساد مالی و اختلاس مبارزه کنند و با وضع قوانین بازدارنده، زمینه‌های این آسیب‌ها را از بین ببرند.

وضع قوانین و نظارت بر مقابله با فقر، فساد و تبعیض از دیگر مطالبات مردم است. نمایندگان باید در عرصه سیاست خارجی شجاعانه در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا بایستند و با بی‌اعتمادی کامل با دشمن ملت ایران برخورد کنند. در عین حال تقویت نگاه به شرق و تعامل بیشتر با کشورهائی که انگیزه دشمنی و زیاده خواهی نسبت به ملت ایران ندارند و افزایش روابط با همسایگان و ارائه راهکار برای تقویت تعاملات بین المللی در جهت منافع ملت ایران و دیدگاه‌های رهبر معظم باید از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد.

همراهی با نیرو‌های مسلح برای تقویت بنیه دفاعی کشور و تلاش برای اعتلای فرهنگی نظام با تمسک به آموزه‌های اسلامی و انقلابی نیز حائز اهمیت است. در مجموع تشکیل یک مجلس انقلابی با رویکرد خدمت به مردم مطالبه جدی ملت از نمایندگان مجلس یازدهم است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه