ارسال به دیگران پرینت

اتحادیه آفریقا: بیش از 2000 نفر در آفریقا به کرونا مبتلا شده اند

اتحادیه آفریقا روز پنجشنبه از شناسایی دو هزار و ۷۴۶ مورد مبتلا به ویروس کرونا در ۴۶ کشور آفریقایی خبر داد که از این تعداد ۷۲ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند.


اتحادیه آفریقا: بیش از 2000 نفر در آفریقا به کرونا مبتلا شده اند

اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از ۵۴ کشور آفریقایی، ۴۶ کشور گرفتار ویروس کرونا شده اند.

طبق این بیانیه، بیشترین آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر آن مربوط به کشورهای شمال آفریقا می شود.

شمال آفریقا

در مصر ۴۵۶ نفر بیمار کرونایی گزارش شده که ۲۱ تن از آن جان باختند. در الجزایر افراد مبتلا ۳۰۲ نفر و جان باختگان ۲۱ نفر، در مغرب ۲۲۵ مورد مبتلا و ۶ مورد مرگ و در تونس نیز ۱۷۳ مورد مبتلا و ۵ فوتی گزارش شده است.

غرب آفریقا

در غرب آفریقا، بورکینافاسو با ۱۴۶ مورد مبتلا و ۴ جان باخته، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. در سنگال ۹۹ نفر، در ساحل عاج ۸۰ نفر، گانا ۶۹ نفر و نیجریه نیز ۵۱ نفر به کرونا مبتلا شدند.

جنوب آفریقا

بیشتر مبتلایان در این بخش از قاره سیاه در جمهوری جنوب آفریقا هستند. تاکنون ۷۰۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند. در نامیبیا ۶ مورد مبتلا به کرونا، در موزامبیک ۵ مورد، آنگولا ۳ مورد و در زیمباوه ۳ مورد به علاوه یک جان باخته، شناسایی شده است.

شرق آفریقا

در کل شرق آفریقا ۱۹۷ کرونایی شناسایی شده که ۳ نفر جان باختند. ۴۸ نفر در موریتوس رصد شده که دو نفر از آن ها جان خود را از دست داده اند. ۴۱ نفر در رواندا، ۲۵ نفر در کنیا، ۱۹ تن در مداگاسکار، ۱۴ نفر در اوگاندا، ۱۲ نفر در اتیوپی، ۱۲ نفر نیز در تانزانیا مبتلا به کرونا شده اند.

آفریقای مرکزی

۱۵۰ بیمار کرونایی نیز در آفریقای مرکزی شناسایی شده که ۵ نفر از آنان جان باختند. از این بین، ۷۵ نفر در کامرون مبتلا شدند که یک نفر جان خود را از دست داده است. ۴۸ ابتلا با ۳ فوتی در کنگو، ۹ مورد ابتلا در گینه استوایی و ۶ مورد در گابون و ۵ نفر در جمهوری آفریقای میانه و ۳ نفر نیز در چاد رصد شده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه