ارسال به دیگران پرینت

مخالفت دادگاه لندن با آزادی جولیان آسانژ

در میان نگرانی‌ها از شیوع کرونا، دادگاه لندن با آزادی جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس از زندان مخالفت کرد.

مخالفت دادگاه لندن با آزادی جولیان آسانژ

در میان نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در جهان، دادگاهی در لندن با دادخواست آزادی جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس از زندان مخالفت کرد.

قاضی دادگاه وست مینستر در لندن با دادخواست وکلای جولیان آسانژ برای آزادی بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس از زندان فوق امنیتی «بلمارش» مخالفت کرد. طبق اعلام این خبرگزاری قاضی «ونزا برایتزر» (Vanessa Baraitser) حکم داد که جولیان آسانژ باید در زندان بماند.

این قاضی با قرار کفالت فوری جولیان آسانژ مخالفت و اعلام کرد دولت تمام اقدامات پیشگیرانه را برای حمایت زندانی‌ها از ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ اتخاذ خواهد کرد.

پیشتر تیم دفاعی جولیان آسانژ بخاطر نگرانی‌ها از سلامتی موکلشان در برابر شیوع ویروس کووید-۱۹، درخواست صدور قرار کفالت را داده بودند.

گفتنی است جولیان آسانژ، افشاگر ویکی لیکس در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور پناه برده بود. او آن زمان بخاطر آنکه اسناد محرمانه دولت آمریکا را در وب‌سایت خود منتشر کرده بود، حاضر به ترک سفارت اکوادور نبود.

مقامات لندن به مدت سه سال ٢٤ ساعته مقابل سفارت اکوادور نگهبان گذاشته بودند تا در صورتی که آسانژ خارج شود، او رادستگیر کنند. اما سرانجام دولت اکوادور پناهندگی سیاسی او را لغو کرد و از پلیس انگلیس خواست تا به داخل سفارت رفته و آسانژ را بازداشت کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه