ارسال به دیگران پرینت

آمار کرونا در کیش: 33 نفر

با ثبت دو بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا آمار مبتلایان به این بیماری در جزیره کیش به ۳۳ نفر رسید.

آمار کرونا در کیش: 33 نفر

سخنگوی شورای سلامت کیش ساعاتی قبل اعلام کرد: از ۱۰ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه مرجع در سال جدید، پاسخ ۲ نفر از این تعداد مثبت تشخیص داده شده و به این ترتیب از ابتدای شیوع بیماری تاکنون آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این جزیره به ۳۳ نفر رسیده که از این تعداد ۳۰ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند، ۱ نفر هنوز بستری است و ۲ نفر فوت شده است.

دکتر محمد رضا رضانیا گفت: هم اکنون از ۹ نفر بیمار مشکوک به کرونا در کیش، یک نفر مبتلا به ویروس کرونا بستری، ۵ نفر منفی و ۳ نفر نیز منتظر پاسخ آزمایش هستند.

سخنگوی شورای سلامت کیش به شهروندان جزیره کیش توصیه کرد که در خانه بمانند و مایحتاج زندگی خود را در ساعات خلوت فروشگاهها خریداری کنند.

دکتر رضانیا تنها راه شکست ویروس کرونا را دوری از تجمعات است، افزود: افرادی که به رغم توصیه های مداوم در پارکها و برخی اماکن تردد می کنند در جریان باشند که قطعا در معرض آلودگی به ویروس کرونا قرار می گیرند چرا که تماس با سطوح، آلاچیق ها و صندلی ها باعث انتقال بیماری خواهد شد.

سخنگوی شورای سلامت کیش همچنین از تشدید تدابیر مقابله با ویروس کرونا، ادامه تعطیلی بازارهای کیش تا ۱۵ فروردین و اعمال ضوابط سختگیرانه قرنطینه ای برای ورود به این جزیره خبرداد.

محمد رضا رضانیا امروز در پایان اولین نشست سال ۹۹ شورای سلامت کیش، اعلام کرد: ضوابط سختگیرانه «قرنطینه خانگی، قرنطینه در محل تجمیعی» برای کیشوندانی که در این ایام مسافر بوده و بعد از پانزدهم فروردین قصد بازگشت به جزیره کیش را دارند مصوب و با تایید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اجرایی خواهد شد.

او افزود: براساس مصوبات این نشست، روند تعطیلی کلیه صنوف و بازارهای جزیره به استثنای تامین کنندگان ارزاق عمومی و مایحتاج ضروری به هدف مهار ویروس کرونا تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از همه کیشوندانی که در خارج از جزیره به سر می برند خواست تا به صورت جدی بازگشت خود را تا بعد از ۱۵ فروردین به تاخیر بیندازند و دیرتر به جزیره بازگردند.

سخنگوی شورای سلامت کیش اضافه کرد: طبق مصوبات شورای سلامت همه ادارات دولتی و ارگان های مختلف به همراه بانک ها و بیمه ها حداکثر با ۲۰ درصد کارکنان خود باید به فعالیت ادامه بدهند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه