ارسال به دیگران پرینت

تأکید مسکو بر همکاری‌های اقتصادی با ایران در شرایط تحریم‌ها

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد وزیر خارجه این کشور بر رفع تحریم‌های ضدایرانی تأکید کرده است.

تأکید مسکو بر همکاری‌های اقتصادی با ایران در شرایط تحریم‌ها

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از تأکید «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه بر رفع تحریم‌های ضد ایرانی در تماس تلفنی با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران خبر داده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تأکید کرده لاوروف در این تماس تلفنی هماهنگی تلاش‌های مسکو و تهران جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا را نیز مورد تأکید قرار داده است. 

وزارت خارجه روسیه گفته لاوروف و ظریف درباره بکارگیری تدابیر و طرح‌های لازم در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد رایزنی کردند.

لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرد «روسیه اکیداً از ایالات متحده آمریکا می‌خواهد فوراً تحریم‌های غیرانسانی را که مانع مبارزه کامل کشورها با کووید-۱۹ می‌شود رفع کند.»

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: «طرف روسی بر عزم خود جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری و پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری در بحبوحه فشارهای ناشی از تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا تأکید کرد.»

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روزهای گذشته بارها مدعی شده‌اند تحریم‌های آمریکا اخلالی در ارسال کمک‌های بشردوستانه با ایران ایجاد نمی‌کند. 

کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند با آنکه از لحاظ تئوری این نکته ممکن است صحیح باشد در عمل تحریم‌های بانکی آمریکا شرکت‌ها را برای انجام هر گونه مبادله با ایران بی‌میل می‌کند.

طی یک ماه اخیر به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورهای جهان و ایران، شمار زیادی از سران کشورها مانند ترکیه، روسیه و پاکستان و چین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند. تحریم‌های آمریکا باعث شده است ارسال تجهیزات و مواد لازم برای مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز اول فروردین ماه طی سخنرانی خود، درباره شیوع بیشتر کرونا در ایران  به دلیل تحریم ها هشدار داد و گفت که این تحریم‌ها جنایت علیه بشریت است.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به درخواست‌های بین‌المللی گفته است که با لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران مخالف است.

 

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه