ارسال به دیگران پرینت

کرونا رزمایش روسیه در نزدیکی کشورهای عضو ناتو را لغو کرد

شیوع ویروس کرونا در اروپا، برگزاری رزمایش نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای این کشور با اعضای ناتو در اروپای شرقی را لغو کرد.

کرونا رزمایش روسیه در نزدیکی کشورهای عضو ناتو را لغو کرد

«الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا با اعلام این خبر گفت: روسیه از برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای کشورهای غربی صرف نظر کرده است. 

وی افزود: روسیه هیچگاه از گفت وگو با کشورهای غربی و نیز کشورهای شرقی صرف نظر نکرده است و مسکو سعی می کند تا نقطه مشترکی یافته و شفافیت بی حد در برگزاری رزمایش ها از خود نشان دهد. 

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: معتقدیم که گسترش ناتو به شرق و استقرار سامانه‌های پدافند موشکی (در نزدیکی مرزهای روسیه) فقط منجر به تشدید تنش می‌شود. 

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های نظامی در نزدیکی مرزهای ما، ایجاد به اصطلاح شینگن نظامی در اروپا، استقرار سیستم های پدافند موشکی و تسلیحات تهاجمی همزمان با کاهش تماس‌های نظامی فقط منجر به تشدید تنش بویژه در خط حائل روسیه -ناتو می‌شود.  

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: سیاست‌های ناتو در قبال روسیه، بی اساس است زیرا حتی در سطح نظریه به عنوان سیاست بازدارندگی و گفت وگو تنظیم شده است.

 وی با بیان اینکه ما تلاش می کنیم نقطه مشترک بیابیم، اظهار کرد: به عنوان مثال بطور پیشگام برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای روسیه با کشورهای غربی را متوقف کردیم. هواپیماهای نظامی روسیه بر فراز دریای بالتیک با روشن کردن سیستم علامت دهی پرواز می کنند که نشان دهنده شفافیت بی حد در برنامه های نظامی است.

 فومین گفت: پیمان ناتو آماده برای برداشتن گام های جدی برای کاهش تنش ها در اروپا نیست. در همین حال روسیه مصمم به گفت وگوهای جدی و واقع بینانه با ناتو و کشورهای عضو ان بطور جداگانه است   

در همین حال امروز سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که خودداری از برگزاری رزمایش در نزدیکی مرز روسیه با دیگر کشورها ماهیت پیشگیرانه دارد و با وضعیت پیرامون شیوع کرونا ارتباط دارد. 

دمیتری پسکوف با بیان اینکه این مساله با تدابیر پیشگیرانه در رابطه با بیماری کرونا ارتباط دارد از خبرنگاران خواست تا برای دریافت جزییات این خبر به وزارت دفاع روسیه مراجعه کنند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه