ارسال به دیگران پرینت

کرونا/ شهردار نیویورک: 10 روز با فروپاشی بیمارستان ها فاصله داریم

ساحل و مراکز تفریحی دبی نیز خالی از مردم دیده می شود.

کرونا/ شهردار نیویورک: 10 روز با فروپاشی بیمارستان ها فاصله داریم

خبرهای مربوط به ویروس کرونا و بیماری آن (کووید 19) مهمترین و بیشترین حجم از خبرها را در سطح جهان به خود اختصاص داده اند.:

* فلسطین

- با دستور محمود عباس رئیس دولت فلسطین، زندانیان در فلسطین به شرط گذراندن نصف مدت حبس عفو و آزاد می شوند. این اقدام به دلیل شرایط کرونا انجام می شود. این عفو شامل زندانیان خطرناک نمی شود.

*آمریکا

- شهردار نیویورک هشدار داد تجهیزات ضروری برای فعالیت بیمارستان های این شهر تنها برای چند روز کفایت می کند و این بیمارستان ها در آستان فروپاشی هستند.

نیویورک بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در آمریکا را دارد. وی به شبکه سی ان ان گفت: به صراحت بگویم. ما در فاصله 10 روزه از کمبود گسترده ماسک و تجهیزات تنفسی هستیم. اینها اشیا ضروری برای ادامه فعالیت بیمارستان هاست. اگر در 10 روز آینده تجهیزات تنفسی بیشتری به دست نیاوریم افرادی می میرند که نباید بمیرند. به همین سادگی.

وی هشدار داد که بدتر هنوز نیامده است. 

او از دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده خواست ارتش را به افزایش میزان تولید و توزیع تجهیزات پزشکی به حرکت وادارد.

شهردار نیویورک خطاب به کنگره گفت: نجات شرکت های هواپیمایی را فراموش کنید. مردم را نجات بدهید. بیمارستان ها را نجات بدهید. شهرها، ایالت ها را نجات بدهید.

در آمریکا براساس آمار منتشر شده از سوی بیمارستان دانشگاه جان هابکینز تاکنون 27 هزار نفر به بیماری کووید 19 ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده اند که بیش از 9 هزار نفر از آنها در شهر نیویورک حضور دارند. این شهر همچنین 60 مرگ به دلیل کرونا را نیز ثبت کرده است. ایالت نیویورک نیز 114 فوتی به دلیل کرونا داشته است.

فرماندار (رئیس) ایالت نیویورک نیز گفته است که از بخش مهندسی ارتش آمریکا خواسته است 4 بیمارستان موقت در این ایالت بسازد. او همچنین از بیمارستان های فعلی خواست ظرفیت فعالیت خود را به میزان 50 درصد افزایش دهند.

به گفته وی، همه عمل های جراحی غیرضروری از چهارشنبه آینده لغو می شوند تا جا برای بیماران کرونا خالی شود.

در واکنش، مقامات فدرال (ملی) وعده داده اند حمایت های مالی را برای رفع نیازهای ایالت های درگیر کرونا در آمریکا انجام دهند.

*مراکش

خبرگزاری فرانسه نوشت: برخی شهروندان مراکشی ها به رغم قرنطینه، برای دعا و تضرع به خیابان ها آمدند.

گروه هایی از شهروندان شنبه شب و یکشنبه شب با نقض قرنطینه به خیابان ها رفتند تا با دعا و تضرع، برای رفع مشکل کرونا تلاش کنند.

این شهروندان در شهرهای طنجه، فاس و تطوان در شمال کشور مراکش (مغرب) شعار می دادند: "الله أکبر، وهو الوحید القادر على مساعدتنا"، ( الله اکبر و اوست تنها کسی که می تواند به ما کمک کند)

برخی از آنها هم گفته اند ویروس کرونا، ابتلای اللهی است.

تصاویر و فیلم های این افراد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

مراکش هم به مانند برخی دیگر از کشورهای اسلامی، برگزاری نمازجماعت و نمازجمعه در مساجد را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرده اند.

مراکش برای کنترل شیوع کرونا، محدودیت های شدیدی بر رفت و آمدها اعمال می کند.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد برخی افراد که بدون مجوز به خیابان ها آمده بودند به شیوه های خشنی از سوی پلیس و نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

سفارت فرانسه در مراکش هم اعلام کرد 140 پرواز اختصاصی را برای بازگشت بیش از 25 هزار شهروند فرانسوی از مراکش اختصاص می دهد.

*چین

چین در 24 ساعت گذشته، تنها یک مورد ابتلا به کرونا را در میان مردم ساکن در این کشور کشف کرد.

این عدد در سه روز گذشته، صفر بود.

با این حال، بیماری کووید 19 ناشی از ویروس کرونا در 45 نفر از افراد وارد شده به چین کشف شده است.

هر فردی که بخواهد وارد چین شود باید 14 روز در قرنطینه بماند.

*لیبی

دولت وفاق ملی (به پایتختی طرابلس) اعلام کرد از شنبه شب، منع آمدو شد اعلام کرده و همه مساجد و فروشگاه ها به جز مراکز فروش مواد غذایی تعطیل کرده است.

در لیبی هنوز موردی از ابتلای به بیماری کرونا اعلام نشده است.

* آلمان

دولت آلمان اعلام کرد طرحی را در دست دارد که براساس آن 822 میلیارد یورو برای کمک به شرکت ها و افراد در قالب وام برای عبور از تاثیرات منفی کرونا می پردازد.

*ایتالیا

در ایتالیا، با اعلام مرگ 793 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد کل افراد فوت شده به دلیل کرونا به 4825 نفر رسید. اولین مرگ در ایتالیا یک ماه پیش بود.

ایتالیا هم اکنون بالاترین آمار مرگ به دلیل کرونا در جهان را دارد.

* امارات

امارات تصمیم گرفت همه مراکز خرید به مدت دو هفته تعطیل شوند. همچنین از مردم خواسته شده از حضور غیرضروری در خارج از خانه خودداری کنند و کارهای خود را غیرحضوری انجام دهند.

ساحل و مراکز تفریحی دبی نیز خالی از مردم دیده می شود. در دبی دستور تعطیلی همه فروشگاه ها و مراکز تجاری داده شده است. تنها مراکز فروش مواد غذایی، سوپرمارکت ها و داروخانه ها از این تصمیم مستثنی هستند.

رستوران ها نیز فقط در قالب بیرون بر حق دارند فعالیت کنند.

امارات تاکنون 153 مورد ابتلا و 2 مورد مرگ را ثبت کرده است.

هواپیمایی امارات که مرکز آن دبی است نیز اعلام کرد همه پروازهای خود را متوقف می کند.

 

* عربستان سعودی

عربستان سعودی به مدت 3 هفته، از ساعت 7 عصر تا 6 صبح منع کامل آمد و شد اعلام کرد. همچنین همه سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و مدارس و دانشگاه ها نیز تعطیل شده اند و از مردم خواسته شده در خانه بمانند.

کارکنان بخش های حیاتی دولتی و خصوصی از جمله امور نظامی، امنیتی، رسانه ای، بهداشت و درمان و دیگر بخش های خدماتی و حساس است.

عربستان سعودی تاکنون بیش از 500 مورد کرونا را ثبت کرد.

عربستان سعودی همه پروازهای داخلی و خارجی، حرکت قطارها، اتوبوس های بین شهری و تاکسی را به طور کامل متوقف کرده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه