ارسال به دیگران پرینت

سرعت وزش باد در زاهدان به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود فردا بر شدت وزش باد در نواحی مرکزی استان به ویژه زاهدان افزوده شود و بیشینه سرعت وزش باد به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

سرعت وزش باد در زاهدان به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد

علی ملاشاهی در گفت وگو  اظهارداشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی فردا بر سرعت وزش بادهای جنوبی در مرکز و نواحی شمالی استان افزوده می شود به طوریکه انتظار می رود در مناطق مستعد توفان و گردوخاگ روی دهد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان و برخی نقاط نواحی مرکزی استان به 100 کیلومتر بر ساعت برسد که خیزش گردوخاک، وقوع توفان و گردوخاک و کاهش شدید دید افقی و کیفیت هوا می شود که این شرایط با شدت کمتر در نوار غربی استان نیز رخ می دهد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به 16 متر بر ثانیه معادل 58 کیلومتر بر ساعت رسید که در برخی ساعات شعاع دید افقی را نیز کاهش داد.

ملاشاهی در ادامه به فعالیت سامانه بارشی در استان اشاره کرد و گفت: هم ‌اینک بارش باران و رگبار باران در شهرهای زاهدان، چابهار، راسک، در حال باریدن است و انتظار می‌رود به تدریج بارش‌ها در سایر نواحی جنوبی و مرکزی استان نیز ادامه یابد.

وی افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی رگبار و رعدوبرق، بادشدید و گردوخاک تا فردا شب در سیستان و بلوچستان ادامه دارد به طوریکه تا صبح فردا تمرکز بارش در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی، سواحل و فردا در ارتفاعات مرکزی و جنوب شرق استان خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: روز سه شنبه بارشها برای نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی بطور پراکنده انتظار می رود.

ملاشاهی در بخش دیگری به وضعیت جوی سواحل دریای عمان اشاره کرد و گفت: تا فردا روی دریای عمان و سواحل وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا نیز میشود. دریا تا سه شنبه مواج است.

 وی خاطرنشان کرد: از نظر دمایی از امروز روند کاهش تدریجی دمای هوا در سطح استان روی می دهد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه