ارسال به دیگران پرینت

ترامپ: کاش چینی‌ها به ما زودتر درباره کرونا می‌گفتند

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه در کاخ سفید با انتقاد از دولت چین گفته کاش پکن زودتر به واشنگتن درباره یروس کرونای جدید می‌گفت.

ترامپ: کاش چینی‌ها به ما زودتر درباره کرونا می‌گفتند

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی که گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهند هشدارها درباره شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفته شامگاه شنبه تلاش کرد چین را مقصر سهل‌‌انگاری خودش نشان دهد. 

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ترامپ که در جمع خبرنگاران در کاخ سفید حضور داشت چین را به عدم شفافیت متهم کرد و گفت: «فقط ای کاش زودتر به ما می‌گفتند.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «با این همه آدم و این همه استعداد که ما داریم دوست داریم سه یا چهار ماه زمان بیشتر می‌داشتیم. آنها این زمان را نداشتند. مثل بقیه در روزنامه‌ها درباره این مسئله خواندند.»

ترامپ در ادامه گفت: «چینی‌ها خیلی مرموز عمل کردند. خیلی خیلی مرموز و این جای تأسف دارد.»

این سخنان ترامپ در حالی مطرح شد که او اواخر ژانویه در توئیتی نوشته بود: «چین سرسختانه تلاش است تا این ویروس را مهار کند. آمریکا عمیقاً شفافیت آنها را تحسین می‌کند. همه چیز خوب پیش خواهد رفت.»

یک خبرنگار از ترامپ درباره این توئیتش که مربوط به ۴ روز بعد از تأیید مبتلا شدن نخستین نفر به ویروس کرونا بود پرسید و ترامپ در پاسخ گفت: «چون درست است. آنها آن موقع شفاف بودند.»

ترامپ در ادامه تصریح کرد: «من احترام زیادی برای این کشور قائلم ولی ای کاش زودتر به ما می‌گفتند. 

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه