ارسال به دیگران پرینت

کرونا پروازهای خارجی پاکستان را به تعطیلی کشاند

دولت پاکستان در ادامه اقدامات حفاظتی برای مدیریت شیوع کرونا، پس از بستن مرزهای زمینی و محدود کردن تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی امروز (شنبه) تمام پروازهای خارجی (ورودی و خروجی) را در این کشور تعطیل کرد.

کرونا پروازهای خارجی پاکستان را به تعطیلی کشاند

رسانه‌های پاکستان گزارش دادند که افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در این کشور سرعت جهشی داشته و وزیر بهداشت پاکستان نیز اذعان کرده که بیش از چهار هزار نفر مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند که هم اکنون تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، مشاور امنیت ملی پاکستان اعلام کرد که تمامی پروازهای خارجی به مقصد این کشور و یا پروازهای خروجی به دیگر کشورها از ساعت ۲۰ امشب (به وقت محلی) متوقف شده و این وضعیت تا ۱۴ روز برقرار خواهد ماند.

«مُعید یوسف» در کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: بستن پروازهای خارجی تصمیم سختی برای دولت این کشور است اما هیچ چاره ای جز این نیست و نباید در کنترل و مدیریت شیوع کرونا ریسک کرد.

منابع خبری نیز گفتند: ممنوعیت ورود و خروج پروازهای خارجی در پاکستان در حالی اعلام شد که هزاران نفر از شهروندان این کشور که قرار بود طی روزهای آینده به پاکستان برگردند با مشکل جدی رو به‌رو شده و حتی صدها نفر از مسافران پاکستانی نیز هم اکنون در ایتالیا سرگردان هستند.

وزیر بهداشت پاکستان نیز اعلام کرد: بیش از چهار هزار نفر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این کشور هستند اما این موضوع قطعی نیست و تمامی این افراد در قرنطینه هستند.

وی آمار رسمی مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در پاکستان را ۵۴۳ نفر اعلام کرد و گفت که تاکنون ۳ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مردم پاکستان برای سه روز از تردد در بیرون برحذر شدند

همزمان با سرعت افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ویژه در ایالات سِند در جنوب و بلوچستان در جنوب غرب پاکستان، مقامات ضمن اعلام وضعیت اضطراری، تردد مردم در معابر و سطح ها را از امشب برای سه روز آینده ممنوع کردند.

مقامات ایالتی در پاکستان گفتند: احتیاط شرط اول و بهتر از درمان است، بنابراین مردم باید نهایت توجه را به خواسته دولت داشته و با ماندن در خانه به جلوگیری از شیوع کرونا کمک کنند.

گزارش‌ها از ایالت بلوچستان به ویژه شهر کویته مرکز این ایالت نیز حاکی است که تمامی مراکز خرید، فروشگاه‌ها و سایر مناطق پر تجمع تعطیل شده و رفت و آمد مردم نیز از فردا (یکشنبه) ممنوع اعلام شد.

بستن کل کشور، از اپوزیسیون اصرار از دولت انکار

دولت «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که اقدامات مرحله‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا را در این کشور به کار بسته است، تعطیلی کامل کشور را غیرممکن و به ضرر مردم به ویژه قشر ضعیف می‌داند اما جناح مخالف با ابراز نگرانی از تهدید بالقوه شیوع این بیماری از دولت خواسته تا کل کشور را به معنای کامل ببند.

«شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز و رهبر اپوزیسیون پاکستان از دولت خواسته تا مقدمات بستن کل کشور را فراهم کند زیرا زندگی میلیون‌ها نفر در خطر کرونا قرار دارد.

وی تامین نیازهای مردم به ویژه جمع آوری مواد غذایی در سراسر پاکستان را خواستار شد اما دولت عمران خان چنین چیزی را غیرممکن دانسته و اعلام کرده است که بستن کامل کشور باعث بحران بزرگ برای مردم، به خطر افتادن زندگی در اثر کمبود مواد غذایی و سایر مایحتاج شهروندان می‌شود.

منابع خبری نوشتند: شهرهای مختلف در ایالت سِند و بلوچستان تا ساعات آینده خود را برای خلوت سازی و کاهش تردد مردم در معابر آماده می‌کند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه