ارسال به دیگران پرینت

دستگیری 7 نفر به جرم شایعه پراکنی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: هفت نفر که با انتشار شایعه پیرامون بیماری کرونا در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شده بودند، دستگیر شدند.

دستگیری 7 نفر به جرم شایعه پراکنی در کاشان

سرهنگ علی قربانی روز جمعه در این زمینه اظهار داشت: کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی کاشان با رصد و پایش دقیق فضای مجازی، هفت کانال در شبکه‌های اجتماعی را که با اقدام نسبت به انتشار خبرهای نادرست و شایعه در مورد ویروس کرونا موجب تشویش اذهان عمومی در گروه‌های اجتماعی پرمخاطب این شهرستان شده بودند، شناسایی کردند.

وی بیان کرد: مدیران و ادمین‌های اصلی این کانال‌ها با تهیه و تجمیع مطالب کانال‌های معاند، به بازنشر آنها در گروه‌های اجتماعی پرمخاطب شهرستان اقدام می‌کردند که سرانجام با اقدام‌های علمی و تخصصی ماموران هفت نفر از متخلفان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کاشان همچنین به معرفی افراد دستگیر شده به مرجع قضایی اشاره و به شهروندان توصیه کرد، خبرهای مربوط به بیماری کرونا را تنها از منابع رسمی پیگیری کنند و به خبرهای کانال‌ها، پایگاه‌های اینترنتی یا گروه‌های غیررسمی توجه نکنند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به ۱۷۶ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به ۵۰۹ نفر رسیده است که از این میان ۴۶۳ نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند.

 

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه