ارسال به دیگران پرینت

در این روزهای کرونایی تکنولوژی راه‌ را برای گشت‌وگذار باز گذاشته است

داستان یک سفر مجازی؛ از دل آتش‌فشانی در هاوایی تا بالای برج ایفل

در روزهای کرونایی تکنولوژی راه‌ را برای سفر کردن باز گذاشته است، سفری رایگان اما مجازی.

داستان یک سفر مجازی؛ از دل آتش‌فشانی در هاوایی تا بالای برج ایفل

نیو صدر: قدم زدن در خیابان‌هایی غریبه، سردرآوردن از تاریخ و فرهنگ ملتی دیگر در موزه‌ها، گشت زدن در طبیعتی که هیچ از آن نمی‌دانیم و ... همه و همه تجربیاتی بودند که شیوع کروناویروس واقعی شدن آن‌ها را در بهار امسال ممنوع کرد، اما به لطف تکنولوژی شما می‌توانید در نوروز امسال نه به شکل واقعی، به شکل مجازی سفر کنید.

کافی است اسم محل مورد نظرتان را در کنار کلمات «تور مجازی» در گوگل سرچ کنید تا سفرتان آغاز شود. تور مجازی یک شبیه‌سازی تصویری از محلی خاص است که از طریق آن می‌توانید در فاصله چند ثانیه از برج  ایفل تا دیوار چین به راحتی سفر کنید.

ریشه اصطلاح تور مجازی به سال ۱۹۹۴ بر می گرد؛ در آن زمان بریتانیا توانست با استفاده از از فناوری‌های لیزری امکان قدم زدن مجازی در قلعه دودلی در بریتانیا را فراهم کند و ملکه الیزابت دوم از اولین کاربران این تور بود.

این تور مجازی کاملا غیرواقعی بود، اما در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی، تجربه تورهای مجازی به شدت به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اند؛ عینک‌های سه بعدی، تصاویر ۳۶۰درجه، تصاویر ماهواره‌ای و ... تجربه تور مجازی را به واقعیت نزدیک کرده است. البته برای برخی از مراکز گردشگری همچنان از فناوری‌هایی جدید استفاده نشده است.

قطعا، پیشرفت فناوری‌های مختلف نمی‌تواند، تجربه واقعی و مجازی سفر را یکی کند، اما در این روزهای کرونایی شاید بتوان از همین حداقل‌ها استفاده کرد و در عالم خیال به جاهایی سفر کرد که شاید  تاکنون اسم آن را هم نشنیده بودید، پس با خبرآنلاین، سفر مجازی خود را شروع کنید.

 

بدون ترس از ارتفاع، به برج ایفل بروید

خبر بد این که در این سفر شما نه صدای آدم‌های اطراف را می‌شنوید، نه نسیم باد را احساس می‌کنید نه می‌توانید برای اینستاگرامتان سلفی بگیرید، خبر خوب هم این که نیازی به بالا رفتن پله‌ها وجود ندارد، این سفر رایگان است و هرچقدر هم که از ارتفاق می‌ترسید، می‌توانید از آن بالا به شهر نگاه کنید.

تور مجازی گوگل در برج ایفل این قابلیت را به شما می‌دهد تا به راحتی در برج ایفل قدم بزنید و اطراف خود را نگاه کنید، البته متاسفانه این سفر فقط در یک طبقه از برج امکان پذیر نیست.

 

برای عاشقان هنر، آثار ون گوک را به شکل رایگان ببینید

از برج ایفل خسته شدید؟ موزه‌ها بخشی جدانشدنی از سفر هستند، پس به اینجا بیایید و از موزه ون گوگ، نقاش هلندی بازدید کنید، چراکه تور مجازی گوگل برای آن امکانات زیادی فراهم کرده است. اولین خوبی این بخش سفر این است که نیازی به پرداخت ۳۵۰هزار تومانی بلیت این موزه وجود ندارد و شما قابلیت دسترسی به همه طبقات آن و همه آثار ون گوگ را دارید. حتی شما می‌توانید با زوم کردن، توضیحاتی که برای هر اثر نوشته شده است به راحتی بخوانید و تا هر زمانی خواستید به یک اثر نگاه کنید.

در این تور مجازی شما در خطر ابتلا به کرونا قرار ندارید، اما توانایی گپ زدن با آدم‌ها درباره آثار هنری را ندارید و قطعا نگاه کردن یک مستقیم یک اثر هنری با تماشای از پشت مانیتور تفاوت‌های مختلفی دارد.

بعد از ون گوگ اگر مایل بودید می‌توانید از تور مجازی گوگل خارج شده و به فرانسه برگردید و از موزه لوور بازدید کنید. اگر نه هم آماده سفر به داخل یک آتش‌فشان باشید.

 

سفر به داخل آتشفشان، مجازی اما واقعی

وقتش رسیده است که به هاوایی و اطراف یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های جهان سفر کنید، تجربه‌ای خاص به همراه محیط‌بانی که سال‌های زیادی در این منطقه گذرانده است. برای این کار بخش هنر و فرهنگ گوگل تور مجازی کاملی ایجاد کرده است، که شاید لحظاتی در آن گم شوید.

این تور با صدای حیوانات در جنگل بارانی در هاوایی شروع می‌شود و یک محیط‌بان به شما از تاریخ و حیوانات این جنگل توضیح می‌دهد، متاسفانه نمی‌توانید هوای این جنگل را استشمام کنید، اما با استفاده از دوربین ۳۶۰درجه و گوشی موبایل مناسب می‌توانید با راحتی جنگل را تماشا کنید. نگاه کردن به بالای سرتان را فراموش نکنید.

 

مرحله بعدی اما ورود به تونل‌های داخل آتش‌فشان است، تونل‌هایی که به رگ‌های آتش معروف هستند. به توضیحات محیط‌بان هم توجه کنید، می‌توانید از زیرنویس هم استفاده کنید.

 

 

سفر برایتان هیجان انگیز بود؟ پس هدفون‌های موبایلتان را وصل کنید و با استفاده از یک اینترنت قوی، اینجا به ماجراجویی در پارک‌ ملی آمریکا بپردازید.

 

سفر به قطب جنوب و استرالیا

شاید بهتر باشد این سفر مجازی خود را در اطراف تالار اپرای سیدنی در کنار اقیانوس آرام تمام کنید، نیاز نیست نگران آب‌وهوای گرم استرالیا باشید. در این سفر، برخلاف سفرهای قبلی مردمی که در حال عکس‌برداری هستند را می‌بینید، البته با صورت‌های تار شده.

قابلیت قدم زدن و چرخیدن هم در این سفر وجود دارد و حتی به می‌توانید پرندگانی را که در کنار آب نشسته‌اند ببینید، البته پرنده‌هایی که هیچوقت با حضور شما فرار نمی‌کنند، چراکه سفر شما مجازی است.

این بود پایان داستان یک تور مجازی برای گردشگری در سرتاسر دنیا؛ از موزه ون گوگ تا دل یک آتش‌فشان.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه