ارسال به دیگران پرینت

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه به ۵ نفر افزایش یافت

"فخرالدین کوجا" وزیر بهداری ترکیه عصر جمعه شمار مبتلایان در ترکیه را پنج نفر اعلام کرد.

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه به ۵ نفر افزایش یافت

وی با اشاره به اینکه این عده از نزدیکان فردی که نخستین مورد کرونا در وی تثبیت شده بود هستند، گفت: به موازات افزایش موارد ابتلا، یک سری اقدامات جدید نیز انجام شده است.

به گفته کوجا، تمامی افرادی که از یک بیماری مزمن رنج می برند امکان استفاده از مرخصی و یا دورکاری را دارا خواهند بود.

وی، تأسیس یک خط ویژه تلفن برای افرادی که مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا هستند، قطع زیارت بیماران در بیمارستان‌ها از سوی بستگان آنان، قطع ملاقات نزدیکان زندانیان با آنان تا دو هفته و امکان استفاده از مرخصی مادرانی که کودکان در سنین پایان دارند را بخشی از این اقدامات برشمرد.

وزیر بهداری ترکیه ادامه داد: تمامی اتباع ترکیه که از خارج وارد کشور می شوند، اگر کارمند دولت باشند تا دو هفته به آنان برای ماندن در منازلشان مرخصی داده خواهد شد و این افراد نباید به سر کار خود حاضر شوند.

از سوی دیگر "جاهد توررهان" وزیر ارتباطات و زیرساختهای ترکیه گفت: از ساعت هشت صبح روز شنبه تا ۱۷ آوریل تمامی پروازهای ورودی و خروجی به آلمان، فرانسه، اسپانیا، دانمارک، بلژیک، اتریش، سوئد و هلند متوقف خواهد شد.

در راستای تدابیر انجام شده علاوه بر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، تمامی مسابقات ورزشی نیز لغو و هرگونه تجمعات شامل کنسرت‌ها، تئاترها و موارد مشابه نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

سیاستمداران ترکیه نیز در این راستا تدابیر خود را اتخاذ کرده اند و مجلس ملی ترکیه در شرایط کنونی بجز نمایندگان، افراد دیگر را نخواهد پذیرفت. مسافرتهای خارجی رجب طیب اردوغان نیز قطع شده است.

 

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه