ارسال به دیگران پرینت

رئیس انستیتوی بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد:

واکنش آمریکا به ویروس کرونا تکان دهنده و مفتضحانه است

رئیس انستیتوی بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد می گوید که واکنش دولت آمریکا به شیوع ویروس کرونا بسیار بدتر از هرکشور دیگری در جهان بوده است.

واکنش آمریکا به ویروس کرونا تکان دهنده و مفتضحانه است

رادیوی عمومی ملی آمریکا موسوم به «اِن پی آر» در مقاله‌ای ضمن بررسی واکنش کشورهای مختلف جهان به ویروس کرونا، به نقل از «آشیش جیها» مدیر مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد می‌نویسد که «واکنش دولت آمریکا به ویروس کرونا بسیار بدتر از هر کشور دیگری است که با این معضل بهداشتی دست و پنجه نرم کرده است».

جیها در ادامه وضعیت واکنش آمریکا به این ویروس را «تکان دهنده»، و یک «شکست مفتضحانه» خواند که «مایه بهت و حیرت است!»

رئیس مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد در ادامه با ناباوری می‌افزاید: «من هنوز نمی‌فهمم که چرا ما آزمایش‌های گسترده نداریم. ویتنام! ویتنام در مقایسه با آمریکا مردم بیشتری را آزمایش کرده است».

به گفته وی، واکنش به ویروس کرونا به طور چشمگیری در سرتاسر جهان گوناگون بوده است، بطوری که «برخی کشورها بسیار باپشتکار عمل کرده و واقعاً کار شایسته ای انجام داده اند. برخی کشورها نیز کاملاً با بی علاقگی به آن واکنش نشان دادند و من فکر می‌کنم که هم اکنون به طوروسیعی به آن مبتلا شده اند. اینجا درس‌هایی است که برای همه ما آموزنده است».

به گفته این مقام بهداشتی، کشورهایی همچون ایتالیا پس از تشخیص اولیه موارد ابتلاء در مرحله انکار بودند و با وجود ابتلای افراد به این ویروس، آزمایش کافی انجام نداده و در جلوگیری از برگزاری گردهمایی‌های عمومی بسیار کُند عمل کردند و در نتیجه، با افزایش ناگهانی موارد ابتلاء روبرو شدند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه