ارسال به دیگران پرینت

مسافران به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر نکنند.

با توجه به وضعیت حاکم در کشور و شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود هموطنان به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری و حفظ سلامت خود و شهروندان به هیچ عنوان به بندر گناوه و دیلم سفر نکنند.

مسافران به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر نکنند.

گروه استان‌ها، عصمت اسماعیلی: شهرستان‌های گناوه و دیلم از مهمترین نقاط هدف گردشگری استان بوشهر در روزهای پایانی سال و ایام نوروز هستند و افراد از نقاط مختلف کشور خود را به این مناطق می‌رسانند.

اما امسال شرایط متفاوت است و همه چیز تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است؛ گناوه و دیلم و مردم مهمان‌نواز آن بازار را تعطیل کرده‌اند تا شهر خلوت بماند و فضا برای جولان ویروس کرونا سخت‌تر شود.

امسال دیگر مردم شهرستان گناوه قادر به میزبانی از مسافران دیگر شهرها نیستند و انتظار می‌رود مردم نقاط مختلف کشور برای در امان ماندن از شر ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند و به سفر نروند.

طبق اعلام مسئولان شهرستان‌های گناوه و دیلم ممنوعیت‌هایی برای سفر به این دو شهرستان در نظر گرفته شده است و ورودی‌های این دو شهرستان بر روی خودروهای ورودی بسته شده است.

ممنوعیت اسکان در گناوه و دیلم

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه و دیلم در گفت‌وگو  گفت: هموطنان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت خود و شهروندان به هیچ عنوان به بندر گناوه و دیلم سفر نکنند.

حمزه بهاگیر اظهار داشت: هر سال شهرستان گناوه و دیلم در این روزهای پایانی اسفندماه و تعطیلات نوروزی شاهد ورود بسیاری از هموطنان عزیز به منظور بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان گناوه و دیلم بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های گناوه و دیلم ادامه داد: امسال با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در خصوص پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و به‌منظور حفظ سلامت هموطنان و شهروندان و با توجه به تعطیل بودن همه اماکن خدماتی، رفاهی و اسکان و ممنوع بودن برپایی چادر در پارک‌ها شرایط برای میزبانی از هموطنان در این شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی گفت: پذیرش و اسکان مسافر و گردشگر در شرایط فعلی و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹، بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا در مهمانسراهای اداره‌ها، خانه‌های معلم، خانه‌های مبله، بوم گردی‌ها و اماکن اقامتی و خانه مسافر این شهرستان‌ها ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

پذیرش مسافر ممنوع

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناوه و دیلم بیان کرد: تمامی صاحبان املاک و شهروندان شهرستان‌های گناوه و دیلم حق پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران را بر اساس تصمیم استانی ندارند و افرادی که اقدام به معرفی، تبلیغ، راهنمایی یا اسکان مسافر در خانه‌های مبله کنند اخطار داده می‌شود که در صورت رعایت نکردن برخورد قانونی با آنان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نصب هرگونه اطلاعیه پذیرش مسافر برای خانه‌های مبله ممنوع و تخلف است اضافه کرد: هیچیک از مشاوران املاک حق واگذاری یا راهنمایی خانه‌های مبله را ندارند و پذیرش مسافر در سایر اماکن غیر اقامتی از جمله سفره‌خانه، مغازه و خانه باغ‌ها نیز ممنوع و تخلف است و واحدهایی که اقدام به تبلیغ یا معرفی خانه مبله یا اسکان مسافر کنند با معرفی و همکاری مقام قضائی مهروموم و با صاحبان آن مطابق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناوه و دیلم افزود: از هموطنان عزیز درخواست داریم به منظور حفظ سلامت خود و هموطنان در شرایط فعلی به هیچ عنوان به شهرستان گناوه و دیلم سفر نکنند و سفرهای خود را به این شهرستان‌ها را متوقف کنند.

بهاگیر تصریح کرد: امید است پس از فراهم آمدن شرایط مناسب و اعلام عمومی شرایط عادی، هموطنان به این شهرستان‌ها سفر کنند تا در آن زمان بتوانیم میزبانان خوبی برای گردشگران و هموطنان عزیزمان در این شهرستان‌ها باشیم.

بستن ورودی‌های گناوه

فرماندار شهرستان گناوه نیز گفت: شهرستان گناوه شرایط میزبانی از مسافران و گردشگران را ندارد و بر اساس تصمیم ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا و با هماهنگی دادستان این شهرستان، همه مسیرهای این شهرستان تا اطلاع ثانوی بست خواهد بود.

غلامرضا مهرجو با اشاره به اینکه فقط خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی اجازه ورود از مبادی این شهر را خواهند داشت افزود: هماهنگی لازم با نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای اجرای بسته شدن ورودی‌های این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: مردم این منطقه همواره میهمان‌نواز و خونگرم هستند اما در شرایط کنونی که کشور درگیر بحران بیماری کووید ۱۹ است، بنا به توصیه مسئولان بهداشتی، مردم در خانه خود که به عنوان مهم‌ترین رکن پایگاه سلامت در محفوظ ماندن از این بیماری است، بمانند.

فرماندار شهرستان گناوه از ضدعفونی کردن اماکن و نقاط پرتردد و بازار و کنترل ورودی‌های شهر با استقرار پایگاه سلامت خبر داد و افزود: در صورتی که مردم مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت و عمل کنند و در نقاط شلوغ و تجمعی حضور نیابند، خطری آنان را تهدید نخواهد کرد.

بستن ورودی‌های دیلم

سید حسین مسلم نژاد جانشین دادستان عمومی و انقلاب دیلم استان بوشهر، در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به نیروی انتظامی دستور بستن ورودی‌های این شهر بر مسافران و غیربومی‌ها را صادر کرد.

وی افزود: بر این اساس هیچ خودرویی در قالب مسافر اعم از شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان تعطیلات نوروز حق ورود به این شهرستان را ندارد.

وی اظهار کرد: تمام ورودی‌های رسمی و حتی راه‌های خاکی که ایست بازرسی در آن وجود ندارد کنترل و از ورود و خروج خودروهای شوتی (خودرو سواری تندرو ویژه حمل کالای همراه ملوان) جلوگیری و توقیف شوند.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب دیلم گفت: هر انبار کالایی که در شهرستان اقدام به تحویل بار به خودروهای شوتی کند مهروموم خواهد شد.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه خودروی مسافری غیربومی در شهرستان دیلم نیروی انتظامی با رعایت احترام نسبت به هدایت آنان به خارج شهر اقدام می‌کند.

مسلم نژاد گفت: دستگاه قضائی با افرادی که بهداشت و سلامت جامعه را به مخاطره اندازند به صورت ویژه مقابله و برخورد قانونی می‌کند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه