ارسال به دیگران پرینت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۶۸ نفر در استان زنجان به کرونا مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به ابتلای ۶۸ نفر به بیماری کرونا، گفت: ۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا در این استان فوت کردند.

۶۸ نفر در استان زنجان به کرونا مبتلا شدند

پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: آمار مثبت آزمایشگاهی بیماران کرونایی استان ۶۸ نفر است که از این تعداد ۶ نفر فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه روند افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان عادی است، افزود: هر چند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته است ولی روند افزایش جهشی نیست و این موضوع اهمیت قابل توجهی دارد.

قزلباش افزایش سطح توقع از شبکه بهداشت و درمان را در پی شیوع کروناویروس را یادآور شد و افزود: کروناویروس نقاط ضعف موجود در حوزه بهداشت و درمان ایران و جهان را نمایان کرده است.

وی با بیان اینکه مقوله رعایت بهداشت نیازمند عمل به مسئولیت اجتماعی توسط افراد در جامعه است، گفت: آموزش و خواست ما، دو اصل در ارتقای بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه شبکه نظارت در روستاها را دارای آمار جمعیتی مشخص عنوان کرد و افزود: سامانه جامع سلامت هم نقش مهمی در اجرای طرح ملی مقابله با کرونا دارد، چرا که فرد را برای طی روند کنترل راهنمایی می‌کند.

قزلباش همچنین در خصوص دستورالعمل برای قرنطینه شهرها، گفت: اتخاذ تصمیم در مورد قرنطینه شهرها به اطلاعات دریافتی از وضعیت ابتلا بستگی دارد و آنچه مهم است در حال حاضر ورودی شهرها از جمله زنجان با توجه به جغرافیای این استان کنترل شده و جلوی ورود مسافران گرفته می‌شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم اطلاعات صحیح را از منابع اطلاعاتی متقن دریافت و اعتماد کنند چراکه هر نوع مصرف دارو باید زیر نظر پزشک انجام شود، گفت: در مورد تأثیر ویتامین‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، هنوزتأثیرگذاری، دقیقی گزارش نشده است چنانکه که شایعه‌های زیادی در این مورد وجود دارد و مسمومیت‌های ناشی از این شایعه‌ها افزایش‌یافته است.

قزلباش ادامه داد: کنترل ورودی استان به هلال احمر و نیروی انتظامی استان زنجان سپرده‌شده است، ضمن اینکه قبول دارم که کنترل‌ها نمی‌تواند آن‌قدرسفت‌وسخت باشد که مانع هر ورودی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان همچنین از بررسی تعطیلی مراکز خرید و بازار زنجان خبر داد و گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و اگر عملیاتی شد حتماً اطلاع‌رسانی خواهد شد، ضمن اینکه خود بازاری‌ها هم برای تعطیلی در صورت نیاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

قزلباش با اذعان به آرامش روانی ایجاد شده ناشی از توزیع لوازم بهداشتی، افزود: یادمان باشد توصیه به حضور در خانه برای ایجاد ایمنی در سطح جامعه است، چراکه هدف قطع زنجیره ابتلا است.

وی به وضعیت موجود در زمینه عرضه اقلام بهداشتی و ضدعفونی در داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه با همکاری استانداری پیگیر تولید و توزیع محصولات بهداشتی است و توزیع با سازماندهی انجام شده در حال انجام است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امور بهبود خواهد یافت.

قزلباش در ادامه با بیان اینکه میدان احشام زنجان به عنوان یک چالش مهم مطرح است، گفت: استاندار زنجان برای کنترل میدان احشام دستورات ویژه صادر کردند و این محل به دلیل حضور افراد از استان‌های دیگر، ضمن ایجاد مشکلات بهداشتی، مرکز بالقوه برای انتقال بیماری به شمار می‌رود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی خوب مردم همکاری کرده بودند. تا به امروز در زنجان مبتلا نداشتیم. اما از اوایل هفته تردد غیربومی هایی که بیشترشان قمی هستند...همه را نگران کرده. و همینطور بیماران مشکوک در بیمارستانها افزایش پیدا کرده است.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه