ارسال به دیگران پرینت

با حکم وزیر اقتصاد؛

شاپور محمدی مدیر بورس برکنار شد

خبرهای منتشر شده حکایت از برکناری شاپور محمدی مدیر سازمان بورس و انتصاب بهروز خدا رحمی از سوی وزیر اقتصاد حکایت دارد.

شاپور محمدی مدیر بورس برکنار شد

خبرهای منتشر شده در فضای مجازی حکایت از آن دارد که لحظاتی پیش وزیر اقتصاد در حکمی بهروز خدا رحمی را به مدیریت بورس ایران منصوب کرد. این در حالی است که مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار این برکناری را شایعه‌ عنوان و آن را تکذیب کرده است.

اختلافات شدید بین شاپور محمدی مدیریت سابق بورس و وزارت اقتصاد و اختلالات هسته معاملات بورس و سیستم‌های آنلاین کارگزاری‌ها و همچنین تصمیمات شبانه شاپور محمدی باعث شد تا شاپور محمدی دیگر جایی در تالار شیشه‌ای بورس نداشته باشد.

 
ساعاتی بعد از پایان ساعات معاملاتی روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه ۹۸، ابلاغیه ناگهانی و عجیبی از طرف شورای عالی بورس و فرابورس منتشر شد که این ابلاغیه خبر از کاهش دامنه نوسان سهام از ۵ درصد به ۲ درصد را داد که برخی کارشناسان کارشناسان آن را در شرایط فعلی نابجا ارزیابی کردند.


این انتقادات باعث شد روز جمعه ۱۶ اسفند ۹۸ رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد نسبت به تصمیم شورای عالی بورس و فرابورس مخالفت کنند و با دستور وزیر اقتصاد دامنه نوسانات بورس به همان ۵ درصد بازگشت.

بعد از اختلاف نظر‌های به وجود آمده خبر‌هایی مبنی بر استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس به گوش رسید تا اینکه امروز اخباری مبنی بر برکناری محمدی از ریاست سازمان بورس با دستور وزیر اقتصاد منتشر شد که هنوز وزارت اقتصاد درباره صحت و سقم این خبر، اطلاعیه ای صادر نکرده است.

شاپور محمدی پیش از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم، دومین دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران بود. وی دارای دکتری اقتصادسنجی و توسعه و دانشیار گروه مدیریت مالی و بیمه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است.

 

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه