ارسال به دیگران پرینت

در انتظار شکسته شدن طلسم دروازه‌بان‌های ایرانی در اروپا

بیرانوند چطور به رویای همیشگی خودش رسید؟

این روزها که همه امیدوار به ادامه دار بودن درخشش عابدزاده کوچک در اروپا هستند، امیدواری دیگر هم در دل طرفداران ایرانی ایجاد شده که بیرانوند بتواند بالاخره طلسم موفق نشدن دروازه بان های ایرانی در اروپا را بشکند.

بیرانوند چطور به رویای همیشگی خودش رسید؟

خبر حضور علیرضا بیرانوند در فوتبال بلژیک و لژیونر شدن دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس هرچند در ابتدا برای هواداران این تیم خبر خوبی نبود اما وقتی قرارداد بیرو با تیم بلژیکی قطعی شد همه آینده درخشانی را برای این دروازه‌بان تصور کردند. داستان این فصل فوتبالی علیرضا بیرانوند نسبت به همه سال‌های گذشته می‌توان گفت تفاوت زیادی نداشت. این فصل هم با فراز و نشیب زیادی برای بیرو پشت سر گذاشته شد. در اوایل حضور گابریل کالدرون در پرسپولیس حتی صحبت‌هایی در خصوص اختلاف او با سرمربی آرژانتینی مطرح شد و خیلی‌ها بهانه اصلی جدایی بیرانوند را کالدرون می‌دانستند.

بعد از چند هفته اما وقتی از طرف باشگاه، بیرانوند و کالدرون شایعات درگیری دروازه‌بان شماره یک قرمزها با سرمربی تیم رد شد اخبار جدیدی در خصوص ماندگار شدن بیرانوند در پرسپولیس مطرح بود. مسئولان باشگاه به فکر این بودند که طرفداران را از نگرانی رفتن بیرو در بیاورند.

در این شرایط هنوز خبر پیشنهاد باشگاه بلژیکی به بیرانوند رسمی نشده بود اما مدت زیادی نگذشت که بیرانوند با پیشنهاد رسمی از سوی یک تیم بلژیکی روبرو شد. پیشنهادی که چشم‌گیر تلقی می‌شد. البته که پیش از این خیلی‌ها از دیده شدن بازی‌های بیرو توسط نماینده‌های تیم‌های پرتغالی می‌گفتند اما در نهایت بلژیک مقصد احتمالی علیرضا شد. باشگاه پرسپولیس در همین وضعیت بود که تقریبا موافق ضمنی خودش را با جدایی بیرانوند اعلام کرد. چراکه جدایی بیرانوند از نظر مسئولان باشگاه اتفاقی بود که بالاخره باید رخ می‌داد و البته که چنین اتفاقی می‌توانست درآمدزایی خوبی برای باشگاه باشد.

در حالیکه همه منتظر فاش شدن نام باشگاه بلژیکی خواهان بیرانوند بودند، خیلی‌ها از باشگاه خنک صحبت کردند اما در نهایت مشخص شد که باشگاه آنتورپ بلژیک خواهان بیرانوند است. در این بین خداحافظی بیرانوند از بازیکنان در یکی از جلسات تمرینی و فیکس شدن رادوشوویچ طرفداران پرسپولیس را ترسانده بود که با جدایی بیرو در میانه فصل شاید وضعیت برای تیم‌شان سخت شود. خبر پیوستن بیرانوند به آنتورپ در تابستان آینده اما باعث شد خیال طرفداران پرسپولیس کمی راحت شود. دروازه‌بان پرسپولیسی‌ها در نهایت در شرایطی قرارداد سه ساله با باشگاه بلژیکی آنتورپ امضا کرد که هم می‌تواند تا پایان این فصل در ترکیب پرسپولیس باشد هم فصل بعدی به رویای خودش برسد.

داستان حضور دروازه بان های ایرانی در فوتبال اروپا همیشه اما و اگرهای زیادی داشته. همین علیرضا بیرانوند بعد از سال ها لینک شدن به تیم های اروپایی در نهایت به آرزوی خودش رسید و انتقال او می تواند اتفاق مهمی باشد. پیش از بیرانوند فوتبال ایران هیچوقت دروازه بانی در سطح اول فوتبال اروپا نداشته. فوتبال ایران هنوز هم در لیگ های اروپایی لژیونر دارد اما بدون شک حضور بیرو در بلژیک و آنتورپ می تواند هیجان بیشتری داشته باشد. 

نیما نکیسا، علیرضا حقیقی، دانیال داوری، عقیل اعتمادی و سوشا مکانی دیگر دروازه‌بان‌هایی بودند که پیش از بیرانوند حضور در فوتبال اروپا را تجربه کردند. بین همه این دروازه‌بان‌ها در حال حاضر وضعیت امیر عابدزاده اما از همه بهتر است. امیر در حال حاضر برای تیم ماریتیمو پرتغال بازی می کند و هر هفته تصاویر مربوط به عکس العمل های خوب او به شدت در فضای رسانه ای پخش می شود. این روزها که همه امیدوار به ادامه دار بودن درخشش عابدزاده کوچک هستند، امیدواری دیگر هم در دل طرفداران ایرانی ایجاد شده که بیرانوند بتواند بالاخره طلسم موفق نشدن دروازه بان های ایرانی در اروپا را بشکند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه