ارسال به دیگران پرینت

باور غلط پیشگیری از کرونا با مصرف مواد الکلی/ افزایش مسمومیت‌ها

رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم گفت: مصرف هرگونه مواد الکلی به صورت خوراکی تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد.

باور غلط پیشگیری از کرونا با مصرف مواد الکلی/ افزایش مسمومیت‌ها

شاهین شادنیا، با اشاره به اینکه در روزهای اخیر و به طور ناگهانی موارد مسمومیت با الکل متانول افزایش یافته است، اظهار داشت: بیمارانی که مراجعه می‌کنند دارای علائم چشمی شامل کاهش دید، تاری دید، نابینایی، کاهش سطح هوشیاری و حتی در مواردی شاهد مرگ برخی مراجعان بوده ایم.

استاد گروه سم شناسی بالینی و مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: در عمده مراجعان باور غلطی ایجاد شده که در واقع مصرف الکل می‌تواند نقش پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا ویروس داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مصرف هرگونه مواد الکلی به صورت خوراکی تأثیری در پیشگیری از ابتلاء به کرونا ندارد، گفت: ویروس‌ها به ترکیبات الکلی حاوی ۷۰ درجه صرفاً بر روی سطوح و دست‌ها مقاومند و مصرف خوراکی الکل نه تنها تأثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد بلکه حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

به گفته این استاد دانشگاه، تمامی باورهای غلط درباره مصرف مواد الکلی باهدف پیشگیری از کرونا را مردود دانست و خاطرنشان کرد: مصرف الکل خصوصاً ترکیباتی که بر پایه متیلیک هستند در بدن ایجاد سمیت می‌کنند که بسیار خطرناک و دارای عوارض است.

رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم، یادآور شد: فردی که الکل سمی مصرف می‌کند خود را بدون دلیل در معرض خطر قرار می‌دهد.

شادنیا در پایان، گفت: با توجه به همه گیری ویروس کرونا حتی ممکن است فردی برای درمان مسمومیت ناشی از الکل به مراکز درمانی مراجعه کند و در مسیر منزل تا بیمارستان و مراکز درمانی بیماری ویروسی دیگری نیز گریبانگیر شخص و یا خانواده فرد شود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه