ارسال به دیگران پرینت

معاون اقتصادی بانک مرکزی؛

بانک مرکزی برای حمایت از کسب‌و کارهای آسیب دیده از کرونا چه کرد؟/ ابلاغ پیشنهادات هفته آینده به شبکه بانکی

معاون اقتصادی بانک مرکزی درباره تمهیدات بانک مرکزی برای حمایت از کسب‌و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

بانک مرکزی برای حمایت از کسب‌و کارهای آسیب دیده از کرونا چه کرد؟/ ابلاغ پیشنهادات هفته آینده به شبکه بانکی

پیمان قربانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: پیرو اثرات منفی که شیوع ویروس کرونا برفعالیت‌های اقتصادی و کسب‌و کارها داشته، بانک مرکزی پیشنهاداتی را تهیه کرد که برای حمایت از کسب‌و کارها اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که مصادیق آسیب دیدگی آن‌ها به سرعت و فوریت توسط کار گروهی متشکل از نمایندگان اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون و وزارت صمت که براساس پایشی که در این مدت از آسیب‌های فعالان اقتصادی کسب کرده‌اند، تعیین می‌شود و این را ما هفته آینده به شبکه بانکی ابلاغ می‌کنیم.

وی ادامه داد: اقساطی که این کسب‌وکارها بابت تسهیلات دارند در سه ماهه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) و اقساط کلیه اشخاص هم که در این سه ماه سررسید اقساط آن‌ها می‌رسد، نمی‌پردازند و به سه ماه پایانی دوره بازپرداخت آن‌ها منتقل می‌شود. البته این موضوع، منوط به عدم بدهی غیرجاری این افراد ذکر شده تا ۹۸/۱۰/۱ است.

قربانی درباره تمهیدات درنظر گرفته شده برای بخش پوشاک، تصریح کرد: بانک مرکزی تمام مساعدت‌ها را طبق مصوبات شورای پول و اعتبار انجام خواهد داد. یک کسب‌کاری منابعی را از نظام بانکی دریافت کرده و این را یا صرف سرمایه در گردش کرده یا صرف سرمایه ثابت کرده است و حالا نظام بانکی در شرایط شیوع ویروس کرونا، با درک آسیب‌های وارد شده به فعالان اقتصادی، پرداخت تسهیلات داده شده به آن‌ها را به تعویق می‌اندازد. همچنین، درباره چک‌هایی که برای مثال بخش پوشاک به مراکز تولیدی داده و اکنون با مشکلات پیش‌آمده امکان برگشت دارند؛ بانک مرکزی پیشنهاداتی را به شورای پول و اعتبار ارائه داده که در حال بررسی است و به زودی نهایی می‌شود و نتایج آن اعلام می‌شود.

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه