ارسال به دیگران پرینت

چهار هزار عدد ماسک قاچاق در البرز کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز اعلام کرد که در اجرای مبارزه با احتکار لوازم بهداشتی و پزشکی، چهار هزار عدد ماسک در این استان کشف شد.

چهار هزار عدد ماسک قاچاق در البرز کشف شد

علی اکبر مختاری شامگاه  دوشنبه  اظهارداشت: در پی وقوع و گسترش شیوع ویروس کرونا ، کارشناسان تعزیرات حکومتی  با مشارکت بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، با اجرای طرح های کنترلی تجهیزات پزشکی و دارویی این مقدار ماسک را از یک دستگاه خودروی وانت کشف کردند.

وی اضافه کرد: با کشف این کالای پزشکی خودرو توقیف و یک نفر دستگیر شد.

مختاری افزود: ماسک های کشف شده به زودی در بازار توزیع می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده چنانچه داروخانه ای در زمینه توزیع هرگونه مواد ضدعفونی بویژه ژل شستشو امتناع کند علاوه بر پلمب داروخانه ، پروانه فعالیت آن نیز ابطال می شود.

 طی چند روز گذشته نیز در اجرای طرح ضربتی در استان البرز۱۴تن ژل، ۸۲ هزار عدد آنژیوکت ، ۵۵ هزار عدد ماسک، ۳۸ هزار جفت دستکش و یک هزار و ۲۰۰ لیتر الکل کشف شد.

همچنین دراجرای این طرح تعداد زیادی داروخانه و واحد فروش اقلام پزشکی بازرسی و ۶ واحد متخلف پلمب شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز یادآورشد که  توزیع گسترده اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در داروخانه های این استان در حال انجام است.

وی افزود:  این کالاها  در ۶۰ داروخانه شبانه روزی و ۴۶۰ داروخانه روزانه موجود است.

مختاری  از مردم خواست به هیج عنوان نگران کمبود کالای بهداشتی و ضد عفونی کننده نباشند چرا که با تدابیر اندیشیده شده به حد کافی در بازار موجود خواهد بود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

 آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه ( یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

طی سه هفته گذشته ۲۶۰ نفر در البرز مشکوک به کرونا شناخته شدند که با مشخص شدن نتایج قطعی آزمایش ها ۲۲۷ نفر منفی و ۳۳ نفر مثبت بود.

از مجموع ۳۳ مبتلا به کرونا در البرز تا شب گذشته هفت نفر از بیمارستان مرخص شدند و چهار آنان جان باخت . وضعیت عمومی مابقی رضایتبخش اعلام شده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه