ارسال به دیگران پرینت

ترامپ: مذاکرات خیلی خوبی با طالبان داشتیم

رئیس‌جمهوری آمریکا درباره وضعیت شیوع «کرونا» در این کشور در جمع خبرنگاران سخنرانی کرد.

ترامپ: مذاکرات خیلی خوبی با طالبان داشتیم

این در حالی است که پیشتر نخستین مورد مرگ‌ومیر در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور گزارش شد.

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: «از همه ممنونم. پیش از آغاز، به مردم بی‌مانندی که این همه سال در جنگ‌های بی‌پایان در افغانستان جنگیدند تشکر می‌کنم. مذاکرات خیلی خوبی با طالبان داشتیم. آن‌ها و ما از جنگ خسته شده‌ایم. به رئیس‌جمهور غنی و مردم افغانستان تبریک می‌گویم. تمام کسانی را که جان‌شان را در این جنگ از دست داده‌اند به یاد می‌آورم. افراد بسیاری در این سال‌ها جان خود را از دست داده‌اند و درد و رنج بسیاری را مردم ما تجربه کرده‌اند.»

ترامپ در ادامه گفت: «بیش از همه می‌خواهم از مردم آمریکا برای این همه جانفشانی تشکر کنم. ما توافقی با طالبان امضا کردیم که ما را در موقعیت بسیار خوبی قرار می‌دهد و بتوانیم نیروهایمان را خارج کنیم. سازمان ملل و ناتو در جریان همه‌چیز قرار گرفته‌اند و با ما همکاری کرده‌اند.»

وی افزود: «می‌خواهیم مرد‌م‌مان را به خانه بازگردانیم. سفری سخت و طولانی بود. ما داعش را نابود کردیم، اما زمان آن رسیده که کس دیگری این کار را انجام دهد. این کار طالبان و کشورهای همسایه افغانستان است. بنابراین ما نیروهایمان را کاهش می‌دهیم و در ادامه آن‌ها را کاملا خارج می‌کنیم. سال‌هاست که روی این قضیه کار می‌کنیم. به همه تبریک می‌گوییم. معتقدیم که طالبان می‌خواهد نشان دهد که نمی‌خواهد وقت تلف کند. اگر آن‌ها زیر قول‌شان بزنند، ما نیروهایمان را بازمی‌گردانیم.»

وی افزود: «متخصصان ما ساعت‌ها و هر روز برای مبارزه با کرونا کار می‌کنند. این ویروس دشواری است، اما پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته است.»

ترامپ گفت: «در حال حاضر، ۲۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا داریم. متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است. او فردی فو‌ق‌العاده و ۵۰ ساله لود. احتمال ابتلای بیشتر وجود دارد.»

وی گفت: «ما این مشکل را درک کرده‌ایم. مطمئنیم که بیماران بهتر خواهند شد. از مراحل آغازین شیوع این بیماری، دولت من اقدام‌های بسیار خوبی برای مقابله با این ویروس انجام دادند. آن‌ها توانستند جان‌های زیادی را نجات دهند. ما محدودیت مسافرت برای کسانی وضع کردیم که از چین به کشور ما می‌آمدند. باید بدانید که چین نیز دارد خوب کار می‌کند و وضعیت بیماری در این کشور بهبود پیدا کرده است.»

وی در ادامه گفت: «اقدام‌های ما باعث شد که بتوانیم مانع از شیوع افسارگسیخته این بیماری به آمریکا شویم. اقدام‌های بسیار مهمی برای مقابله با این ویروس انجام داده‌ایم. ما مقصد اصلی بسیاری از کشورها هستیم، اما ما کمترین شمار مبتلایان را داشته‌ایم.»

وی گفت: «برای تمامی سناریوها آماده‌ایم. به سیاستمداران و رسانه‌ها هشدار می‌دهم که ترس‌افکنی نکنند. نیازی به ایجاد هراس نیست.»

در ادامه «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت: «به خانواده این قربانی تسلیت می‌گویم. از لحظه‌ای که از شیوع این ویروس آگاه شدیم، رئیس‌جمهور دست به اقدام‌های بسیار مثبتی زد که هیچ دولتی تاکنون به آن دست نزده بود. برای همین است که تاکنون آمار ابتلای ما بسیار پایین بوده است.»

وی در ادامه افزود: «رئیس‌جمهور دستور داد که محدودیت سفر برای سفر به ایران اعمال شود. ایران البته پیشتر در فهرست محدودیت ما قرار داشت. ما همچنین سطح چهارم هشدار برای سفر به مناطق ایتالیا و کره جنوبی را صادر می‌کنیم. از آمریکایی‌ها می‌خواهیم که به مناطق تحت تاثیر از ویروس کرونا سفر نکنند.»

پنس در ادامه گفت: «چند روزی است که در سمت گروه مبارزه با کرونا مشغول به کار هستم. اما باید بدانید که تیم ما به خوبی کار می‌کند و من به آن‌ها افتخار می‌کنم. این تیم با رهبری دونالد ترامپ جلو می‌رود و در این زمینه با نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره کار می‌کنم.»

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه