ارسال به دیگران پرینت

بیمارستان صحرایی در قزوین برپا می شود

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: به منظور آمادگی در مقابله با ویروس کرونا از روز شنبه بیمارستان صحرایی در قزوین برپا می شود.

بیمارستان صحرایی در قزوین برپا می شود

قدرت الله مهدی خانی پس از تشکیل جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در استانداری قزوین  اظهار داشت: جلسه فوق العاده کارگروه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا جمعه شب به ریاست استاندار قزوین تشکیل جلسه داد و مصوبات مهمی داشت.

وی اضافه کرد: اولین مصوبه برپایی بیمارستان صحرایی در قزوین است تا بتوانیم در صورت نیاز بسرعت خدمات پزشکی و درمانی مورد نیاز بیماران را در این مرکز ارائه کنیم.

مهدی خانی تصریح کرد: این بیمارستان از امروز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین برپا می‌شود و تجهیزات آن نیز تهیه شده است.

نظارت بر تولیدات ماسک و مواد ضد عفونی کننده

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: در روزهای گذشته در بازدیدهایی که استاندار و مدیران صنعتی از چند واحد تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده داشتند مقرر شد برخی با تغییر خط تولید و برخی با افزایش تولید نیازهای این روزهای مردم را تأمین کنند.

وی بیان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه تاکید بر تداوم تعطیلی کامل مجالس جشن و عروسی در تالارها بود تا در این فرصت نسبت به ضد عفونی و گندزدایی این مراکز اقدام کنند.

مهدیخانی یادآور شد: تمامی میهمان سراها از پذیرش میهمان منع شده‌اند و مراکز عمومی، اتوبوس‌ها، ترمینال‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی با محلول‌های ضد عفونی کننده گند زدایی خواهند شد.

توزیع ماسک و محلول ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها

وی گفت: در روزهای گذشته داروخانه‌ها از عرضه ماسک منع شدند که تصمیم گرفته شد از روز شنبه مجاز به فروش ماسک و محلول ضد عفونی کننده باشند و با نظارت بر نحوه توزیع اقلام بهداشتی امیدواریم بسرعت با تنظیم بازار ماسک و مواد ضد عفونی کننده و الکل طبی کمبودهای این کالاها برطرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین در تأمین اقلام مورد نیاز مردم از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه گرفته شد تا بتوانیم بسرعت نیازهای بهداشتی و درمانی شهروندان را تأمین کنیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه