ارسال به دیگران پرینت

شکایت دو پزشک آلمانی از قرنطینه ۷۰۰ نفر در جزایر قناری

مسافران هتلی در جزیره تنریف از سه روز پیش قرنطینه شدند. تست کرونای چهار میهمان این هتل مثبت بوده است. دو پزشک آلمانی که میان میهمانان هستند در نامه‌ای به وزارت خارجه آلمان خواستار مداخله آلمان و تخلیه این هتل شده‌اند.

مسافران هتل چهار ستاره "کوستا آدخه پالس" در جزیره تنریف، یکی از هفت جزیره تشکیل‌دهنده مجموعه جزایر قناری متعلق به اسپانیا، از سه‌شنبه ششم اسفند (۲۵ فوریه) در قرنطینه هستند. پس از مثبت شدن تست کرونای چهار میهمان هتل، همگی ۷۰۰ میهمان این هتل قرنطینه شدند.

دو پزشک آلمانی که میان میهمانان این هتل هستند می‌گویند وضعیت آنها در هتل شباهتی به قرنطینه ندارد. این دو پزشک که نخواستند نامشان فاش شود، در نامه‌ای به وزارت خارجه آلمان وضعیت بهداشتی هتل را "اسف‌‌بار" توصیف کردند.

یکی از دو پزشک آلمانی میهمان این هتل در گفتگو با استودیوی شبکه‌های تلویزیون دولتی آلمان در مادرید، گفت که هتل حتی ساده‌ترین وسایل بهداشتی مورد نیاز را هم ندارد. او گفت که تنها یک کارتن دستکش در قسمت پذیرش وجود دارد و در تمام هتل دو دستگاه پخش مواد ضد‌عفونی هم بیشتر ندیده است.

این پزشک گفت که برخی از میهمانان هتل به توصیه‌‌های بهداشتی در مورد چگونگی محافظت از خود در برابر ویروس کرونا توجه نمی‌کنند و می‌گویند ما که به هر حال به ویروس آلوده شده‌ایم‌، بگذارید اوقات خوبی داشته باشیم. اما تعداد بسیاری از مسافران، از جمله حدود ۲۵۰ گردشگر آلمانی این هتل بسیار مضطرب هستند.

این پزشک گفت که بسیاری از آنها افراد مسن هستند و ترسید‌ه‌اند. 

مقامات جزایر قناری اعلام کرده بودند که تیمی ده‌ نفره از روانشناسان را به این هتل می‌فرستند تا در مدت قرنطینه به طور شبانه‌روز کنار مسافران باشند.

اما دو پزشک آلمانی در نامه خود به وزارت خارجه گفته‌اند که به باور آنها مقامات محلی توان مقابله با این چالش را ندارند. آنها خواستار کمک سریع دولت آلمان شده‌اند.

۷۰۰ مسافر این هتل در قرنطینه قرار گرفتند

۷۰۰ مسافر این هتل در قرنطینه قرار گرفتند

پزشکان مزبور بیانیه‌ای را برای درخواست کمک از دولت آلمان تهیه کرده‌اند و می‌گویند شمار بسیاری از میهمانان هتل آن را امضاء کرده‌اند. با این حال احتمال مداخله آلمان برای بازگرداندن آنها اندک به نظر می‌رسد.

وزارت خارجه آلمان به استودیوی شبکه‌های تلویزیون دولتی آلمان در مادرید گفته است: «مقامات مسئول اسپانیا در مورد امکان خروج مسافران از این هتل تصمیم می‌گیرند. کنسولگری آلمان در جزایر قناری تحولات را از نزدیک دنبال می‌کند و با مقامات آلمانی و اسپانیایی در تماس است.»

به نظر می‌رسد مسافران این هتل باید بر اساس برنامه‌ریزی مقامات اسپانیایی دست‌کم ده روز دیگر در هتل بمانند تا مهلت دو هفته‌ای قرنطینه به پایان رسد.

تا کنون تنها کسانی اجازه پیدا کرده‌اند از این هتل خارج شوند که پس از ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) وارد آن شده بودند و هیچ تماسی با چهار میهمان  آلوده به کرونا نداشته‌اند. این چهار میهمان از دوشنبه ۲۴ فوریه در بیمارستانی در تنریف بستری هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه