ارسال به دیگران پرینت

رئیس سازمان غذا و دارو:

۷ برابر نیاز کشور شوینده و ۳ برابر هم الکل تولید می‌کنیم

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: در حال حاضر ۷ برابر نیاز کشور شوینده و ۳ برابر نیازهم الکل تولید می‌کنیم.

۷ برابر نیاز کشور شوینده و ۳ برابر هم الکل تولید می‌کنیم

به گزارش روز جمعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدرضا شانه ساز، افزود: درحال حاضر، در زمینه تولید شوینده‌ ها و الکل و مشتقات آن و همچنین، تجهیزات پزشکی و ماسک هیچ مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تمام مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که ماسک برای افراد سالم هیچ تأثیری ندارد، اما باز شاهد خرید ماسک هستیم.

شانه ساز افزود: دلیل اینکه ماسک در روزهای اول در داروخانه‌ها با کمبود مواجه شد، این است که در روزهای تعطیل قرار داشتیم و وقفه‌ ای بین تولید و عرضه ایجاد شده بود، به طور کلی، ما هیچ کمبودی در زمینه تولید نداریم.

وی گفت: با هماهنگی وزارت صنعت؛ معدن و تجارت، مجوزها برای افرادی که توان تولید به صورت ۲۴ ساعته را دارند، صادر می‌شود و همچنین از دو  روز قبل ساماندهی توزیع اقلام مورد نیاز آغاز شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه