ارسال به دیگران پرینت

هنر ثروت اندوزی؛ چطور پس انداز و درآمد بیشتری داشته باشیم؟

روش های پیچیده و مؤثر زیادی برای سرمایه گذاری و بیشتر کردن درآمد وجود دارد. اما این روش ها اغلب فقط به درد کسانی می خورند که استعداد تجارت کردن را دارند. با این حال، این بدان معنی نیست که بقیه ی افراد هیچ شانسی برای بیشتر کردن ثروت خود ندارند، بلکه کافی است چند ترفند و تکنیک یاد بگیرند.

هنر ثروت اندوزی؛ چطور پس انداز و درآمد بیشتری داشته باشیم؟

در ادامه درباره ی روش هایی ساده اما مؤثری صحبت خواهیم کرد که به شما کمک خواهند کرد هم پول خود را پس انداز کنید، هم درآمد بیشتری داشته باشید.

۱- روی خودتان سرمایه گذاری کنید

پس انداز و درآمد بیشتر

بهترین سرمایه گذاری ای که برای آینده ی خود می توانید بکنید، سرمایه گذاری روی خودتان است. هر چه زودتر این نکته را درک کنید بهتر است چون باید تا زمانی که جوان هستید، تا جایی که می توانید کارهای مختلف بیشتری انجام دهید.

 

مسأله بر سر یادگیری و تجربه ی چیزهای جدید است. منظور این نیست که باید حتماً به دانشگاه بروید، بلکه باید سعی کنید چیزهایی در مورد علائق واقعی تان یاد بگیرید. خواندن کتاب، شرکت در کلاس های آنلاین، گرفتن مدرک دوره های آموزشی یا ثبت نام در کلاس های رشد فردی، همگی گزینه های بسیار خوبی برای این کار هستند. هر چه بیشتر روی خودتان سرمایه گذاری کنید، به آدم ارزشمندتری تبدیل خواهید شد. در دنیای امروز، اغلب آدم ها به آموزش ها و کلاس های رایگان دسترسی دارند. با امتحان کردن آن ها می توانید مسیر خود را پیدا کنید.

۲- قانون سه تا هشت ها را به خاطر داشته باشید

همه ی ما می دانیم که به طور متوسط ۸ ساعت در روز را کار می کنیم، ۸ ساعت از شب را می خوابیم و حدود ۸ ساعت وقت آزاد داریم. ما ساعت کاری خود را به دیگران می فروشیم و ساعت خواب را در اختیار بدن مان می گذاریم. بنابراین تنها راهی که برای مهارت پیدا کردن در چیزی داریم این است که ۸ ساعت باقیمانده را عاقلانه صرف کنیم. کاری انجام دهید که در دراز مدت برایتان مفید باشد، مثلاً به جای گشت زدن در شبکه های اجتماعی، روی مهارت هایی که از قبل داشته اید کار کنید تا تبحر بیشتری در آن ها پیدا کنید یا مهارت جدیدی یاد بگیرید.

۳- در قرض دادن پول به اقوام و دوستان بیشتر دقت کنید

امروز :

– داداش یه کم پول میتونی بهم قرض بدی؟

– آره چرا که نه

یک ماه بعد :

– شرمنده خودت میدونی آه در بساط ندارم

درست است که ما دوستان و اقوام مان را دوست داریم و نگران شان هستیم، اما حتماً شما هم موافقید که در نهایت امیدواریم پولی به آن ها قرض دادیم را به ما برگردانند. اما مشکل اینجا است که ممکن است آن ها نگاه دیگری به این مسأله داشته باشند. در واقع این احتمال وجود دارد که کسانی که از شما پول قرض می گیرند امیدوار باشند که شما بدهی شان را فراموش کنید. اما شما نباید تا این حد بخشنده باشید.

این سوء تفاهم می تواند یک رابطه ی خوب را به پایان رساند. پس یا به کلی پول قرض ندهید یا با صراحت به طرف مقابل تان بگویید که باید بدهی خود را تا یک زمان مشخص پس دهند.

۴- کمتر خرج کنید تا دست تان بیشتر باز باشد و وضعیت تان انعطاف بیشتری داشته باشید

در مقالات و مطالبی که در مورد کسب ثروت هستند اغلب توصیه به کمتر خرج کردن می شود. این نکته تأثیر گذارتر از چیزی است که به نظر می رسد. تصور کنید شغلی دارید که از آن متنفرید و در خانه ای زندگی می کنید که از آن خوش تان نمی آید اما در عین حال هر آن که اراده کنید می توانید هر چیزی را که بخواهید در این وضعیت تغییر بدهید. هر چه بیشتر پس انداز کنید، وضعیت تان انعطاف بیشتری پیدا خواهد کرد و در نتیجه می توانید کارهایی که واقعاً برایتان مهم هستند را انجام دهید.

۵- قانون بیست و چهار ساعت را رعایت کنید

وقتی می خواهیم چیزی بخریم ممکن است تحت تأثیر احساسات مان قرار بگیریم. وقتی قرار باشد چیز بزرگی بخریم ممکن است حتی عقل مان را از دست دهیم. اگر هم آن چیزی که می خواهیم بخریم کوچک باشد راحت پول خرج می کنیم چون هزینه ی قابل توجهی ندارد و یک خوشی فوری برایمان می سازد. اما وقتی همه ی این هزینه ها را کنار هم بگذارید و نگاهی هم به چیزهایی که خریده اید بیندازید، متوجه می شوید که این خریدها چندان منطقی نبودند.

بنابراین برای اینکه بتوانید هزینه هایی که واقعاً به آن ها نیاز ندارید را کم کنید، باید قانون ۲۴ ساعت را رعایت کنید. قبل از هر خریدی یک روز صبر کنید. به این ترتیب احساسات تان فروکش می کند و می توانید بالاخره احساس واقعی تان را متوجه شوید. با این روش از تعداد خریدهایی که از انجام آن ها منصرف می شوید متعجب خواهید شد.

۶- هر روز یک دقیقه را به چک کردن هزینه هایتان اختصاص دهید

این ترفند گرچه به طرز باورنکردنی ای ساده است اما به شما این امکان را می دهد که هر روز هزینه های خود را تحت کنترل نگه دارید. در میانه ی روز، یک دقیقه را به چک کردن هزینه هایتان و فکر کردن درباره ی تک تک خریدهایی که تا آن وقت انجام داده اید، اختصاص دهید. این کار به شما اجازه می دهد موارد مشکل ساز را شناسایی کنید، کمتر خرج کنید و متوجه شوید مقدار پول نرمالی که برای هر روز نیاز دارید چقدر است.

۷- قبل از هر خریدی مقایسه کنید

یک راه دیگر برای اینکه عجله نکنید و به خریدهایتان فکر کنید تا در آینده پشیمان نشوید این است که مقایسه کنید. مثلاً اگر در فروشگاهی با یک لباس فوق العاده مواجه شدید که یا نیازی به آن ندارید یا قیمتش خیلی بالا است، یک تصمیم سخت بگیرید و به این فکر کنید که این لباس مهم تر است یا سفر فوق العاده ای که ماه دیگر می خواهید بروید.

۸- در دام ترفندهای بازاریابی نیفتید

شرکت های بزرگ از ترفندهای بسیار مختلفی استفاده می کنند تا ما را وادار به خریدن چیزهایی کنند که واقعاً نیازی به آن ها نداریم. جالب تر آنکه بیشتر ترفندهایی که برای خود ما شناخته شده هستند هنوز هم تأثیرگذارند و ما کماکان آن تخفیف ها و حراج های دروغین را باور می کنیم.

برای اینکه در دام این ترفندها نیفتید، باید این نکته ی بسیار ساده را در ذهن داشته باشید: تخفیف ها و حراج ها فقط برای محصولاتی هستند که از ابتدا قیمت بالایی داشتند یا کیفیت خوبی ندارند. تنها برنده ی این خرید، تولیدکننده ها هستند.

۹- تنهایی خرید بروید

وقتی با دوستان مان به خرید می رویم، به دلایل بسیار مختلفی پول بیشتری خرج می کنیم. ما با دوستان مان به فروشگاه های بیشتری سر می زنیم تا وقت هایی که تنها هستیم. وقتی هم که لباسی را امتحان می کنیم، ما را به هیجان می آورند و تشویق مان می کنند که خرید کنیم. در مجموع وقت هایی که با دوستان مان به خرید می رویم روحیه ی بهتری داریم، به همین دلیل میل بیشتری به خرج کردن پیدا می کنیم.

این ترفند خیلی ساده است: وقتی هایی که می خواهید دوستان تان را ببینید، با هم در پارک یا هر جای دیگری به دور از فروشگاه ها قدم بزنید. خرید کردن هرگز نباید یک تفریح و سرگرمی بلکه باید کاری جدی باشد.

۱۰- همه ی افکار سمی تان در مورد مقوله ی پول را دور بریزید

برخلاف تصور بیشتر مردم، افکار ما قدرت بسیار زیادی دارند. جادویی در کار نیست، همه چیز به مقوله ی روانشناسی برمی گردد. اگر اینطور فکر کنید که امکان ندارد پول زیادی درآورید و همه ی ثروتمندها آدم های بدی هستند، دستاورد چندانی نخواهید داشت.

اگر باور نداشته باشید که می توانید موفق شوید، خیلی زود از کاری که انجام می دهید خسته می شوید و فکر می کنید هر کاری که انجام می دهید بی فایده است، پس به هیچ چیزی نمی رسید و اینگونه به خودتان ثابت می کنید که حق با شما بوده. کافی است یک بار امتحان کنید؛ افکار و عقاید منفی ای که در مورد پول دارید را کنار بگذارید و یک ماه اینگونه زندگی کنید. از نتیجه ی کار متعجب خواهید شد.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه