ارسال به دیگران پرینت

مخلوط کن ، غذاساز ، آبمیوه گیری ، ساندویچ ساز ؛ چطور تمیزشان کنیم؟

به لطف پیشرفت تکنولوژی آشپزی بسیار راحت تر از گذشته شده. حالا در بیشتر آشپزخانه ها لوازم برقی کوچکی مثل دستگاه آبمیوه گیری، غذاساز، مخلوط کن و غیره وجود دارد که مثل یک دستیار حرفه ای در کار آشپزی به ما کمک و در وقت و انرژی ما صرفه جویی می کنند. این لوازم گرچه دائماً مورد استفاده قرار می گیرند اما کمتر تمیز می شوند، به همین دلیل به راحتی می توانند به محلی برای رشد میکروب تبدیل شوند

مخلوط کن ، غذاساز ، آبمیوه گیری ، ساندویچ ساز ؛ چطور تمیزشان کنیم؟

در ادامه با روش درست تمیز کردن مخلوط کن، غذاساز، آبمیوه گیری و ساندویچ ساز آشنا خواهیم شد.

مخلوط کن، غذاساز و آبمیوه گیری

تمیز کردن مخلوط کن ساندویچ ساز

اگر تا به حال از غذاساز، مخلوط کن یا آبمیوه گیری استفاده کرده باشید، خوب می دانید که تکه ها و عصاره ی مواد غذایی به همه جای دستگاه نفوذ می کند. خوشبختانه این دستگاه را به راحتی می توان تمیز کرد چون بیشتر کار را خود دستگاه می تواند انجام دهند.

 

پارچ مخلوط کن یا آبمیوه گیری را بعد از هر بار استفاده آب بکشید. سپس پارچ را تا نصفه از آب گرم پر کنید و یک یا دو قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید این ترکیب ۱۵ تا ۳۰ ثانیه درون آن بچرخد. هنگام خالی کردن آب و مایع در سینک، آن را روی درپوش پارچ بریزید.

بعد از آن تیغه ها و درپوش های دستگاه را جدا کنید. آن ها را با آب داغ خوب بشویید و قبل از آنکه دوباره وصل شان کنید اجازه دهید کامل خشک شوند. سپس، دستگاه را از برق جدا کنید و بیرون آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید. برای تمیز کردن قسمت هایی مثل کلیدها و دستگیره های دستگاه که دسترسی به آن ها سخت است، از یک مسواک نرم و تمیز استفاده کنید. مسواک را ابتدا درون ترکیبی از آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی فرو ببرید و سپس آن را به دستگاه بکشید. در انتها، با یک دستمال تمیز که با آب ساده خیس شده دستگاه را پاک کنید و اجازه دهید دستگاه خشک شود.

 

ساندویچ ساز، وافل ساز و گریل

یکی از مزیت های ساندویچ سازها، وافل سازها یا دستگاه های گریل برقی، نچسب بودن سطح آن ها است. به همین دلیل با درست تمیز کردن آن ها نه تنها جلوی مسمویت های غذایی ناشی از رشد باکتری ها را خواهید گرفت، بلکه ماندگاری و طول عمر دستگاه بسیار بیشتر خواهد شد.

بعد از استفاده از دستگاه، آن را بلافاصله از برق جدا کنید. چند عدد دستمال کاغذی را خیس کنید، آن ها را با یک چنگک نگه دارید و دستگاه را که هنوز داغ است دستمال بکشید تا تکه های غذا از سطح دستگاه جدا شوند. وقتی دستگاه کاملاً خشک شد، یک فنجان آب گرم را با یک یا دو قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید و یک دستمال نرم و تمیز را با آن مرطوب کنید. تمام سطوح داخلی و خارجی دستگاه را دستمال بکشید. اگر لای درزهای دستگاه روغن جمع شده، از یک مسواک نرم و تمیز برای پا کردن آن ها استفاده کنید. هرگز از یک وسیله ی تیز و زبر برای تمیز کردن سطوح نچسب استفاده نکنید. با دستمال دیگری که آن را با آب ساده خیس کرده اید، دستگاه را پاک کنید و سپس یک دستمال نرم روی آن بکشید.

اگر صفحه ی دستگاه قابلیت جدا شدن دارد، آن را با آب داغ و مایع ظرفشویی یا در صورت توصیه ی شرکت تولید کننده، با ماشین ظرفشویی بشویید.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه