ارسال به دیگران پرینت

روسیه از دیدار احتمالی روحانی، اردوغان و پوتین خبر داد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مقدمات اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه برای حل و فصل مساله سوریه در حال انجام است با این حال برخی رسانه های روسی به گمانه زنی درباره لغو این دیدار با توجه به شیوع کرونا در ایران پرداخته اند.

روسیه از دیدار احتمالی روحانی، اردوغان و پوتین خبر داد

دمیتری پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: توافق در مورد دیدار حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه برای حل مساله سوریه از کانال های دیپلماتیک جریان دارد و در زمان حاضر تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است. 

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت شیوع کرونا در ایران می تواند بر برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران تاثیر بگذارد، گفت: این مساله در زمان حاضر معلق است و من در زمان حاضر پاسخی برای ان ندارم.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور اخیرا از احتمال برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران برای بررسی بحران سوریه در اوایل ماه مارس آینده خبر داد.

میخاییل بوگدانف روز چهارشنبه هفته گذشته به خبرگزاری دولتی تاس گفت: اجلاس سه جانبه سوریه با شرکت حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درصورت کسب موافقت رهبری ترکیه ممکن است اوایل ماه مارس در تهران برگزار شود. 

به گفته بوگدانف، طرف ایرانی پیشنهاد کرده است که در اوایل ماه مارس اجلاس سران کشورهای ضامن مذاکرات فرمت آستانه در تهران برگزار شود. تا آنجا که اطلاع دارم ایران و روسیه در این مورد توافق کرده اند و زمان اعلام شده مناسب است.

 پسکوف در پاسخ به این سوال که در مساله برگزاری احتمالی اجلاس چهارجانبه درباره سوریه با شرکت سران روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان، نکته جدیدی وجود دارد، گفت: خیر.  

تاکنون سران کشورهای ضامن صلح آستانه پنج بار با هم دیدار داشته اند که دوبار آن در مسکو، دوبار در استانبول و یک بار به میزبانی تهران برگزار شد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه