ارسال به دیگران پرینت

اخذ جریمه استرداد پروازها به تاریخ خرید بلیت‌ بستگی دارد

دبیر شرکت‌های هواپیمایی، گفت: مسافرانی که از تاریخ ۵ اسفند ماه با علم به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا اقدام به خرید بلیت کرده‌اند مشمول پرداخت جریمه استرداد بلیت می‌شوند.

اخذ جریمه استرداد پروازها به تاریخ خرید بلیت‌ بستگی دارد

«مسعود اسعدی سامانی» امروز (چهارشنبه) گفت: آن دسته از مسافرانی که تا پیش از ۵ اسفند برای هر تاریخی بلیت تهیه کرده‌اند بدون پرداخت جریمه می‌توانند سفر خود را کنسل و کل هزینه بلیت را استرداد کنند.

وی گفت: از آنجایی که مسافران تا قبل از ۵ اسفندماه اطلاعی از کنسلی پروازها به دلیل شیوع کرونا نداشته‌اند به همین دلیل جریمه‌ای بابت استرداد بلیت‌ها از آنها اخذ نخواهد شد.

به گفته سامانی از تاریخ ۵ اسفندماه به بعد هزینه جریمه بابت استرداد بلیت پروازها از مسافران اخذ می‌شود؛ چرا که مسافران با علم به شیوع ویروس کرونا اقدام به خرید بلیت داشتند.

وی افزود: البته اگر از تاریخ ۵ اسفند ماه کشور دیگری به دلیل کرونا پروازهای ایرانی را متوقف کند، باز هم از مسافران این مقاصد بابت استرداد هزینه بلیت جریمه دریافت نخواهد شد.

دو روز پیش سازمان هواپیمایی کشوری از الزامی‌بودن استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه از تاریخ ۵ اسفندماه خبر داد اما مسافران هوایی در مسیرهای داخلی و خارجی از عدم اجرای این بخشنامه گلایه دارند.

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته مجددا اعلام کرد به دستگاه‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده تا در بازگرداندن هزینه بلیت مردم،‌ هزینه‌ای بابت لغو دریافت نشود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه