ارسال به دیگران پرینت

3 روز عزای عمومی در مصر در پی مرگ حسنی مبارک

ریاست جمهوری مصر درپی مرگ «حسنی مبارک» رییس جمهوری مخلوع این کشور به مدت سه روز در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

3 روز عزای عمومی در مصر در پی مرگ حسنی مبارک

«الاهرام»، «بسام راضی» سخنگوی دولت مصر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که در پی مرگ حسنی مبارک رییس جمهوری مخلوع این کشور از فردا (چهارشنبه) در سراسر این کشور سه روز عزای عمومی اعلام می شود.

تلویزیون دولتی مصر روز سه شنبه در خبری اعلام کرد که رییس جمهوری مخلوع مصر در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

«محمد حسنی مبارک» از جوانی از افسران جمال عبدالناصر رهبر انقلاب مصر بود و به دلیل موفقت در جنگ با رژیم صهیونیستی قهرمان ملی و فرمانده نیروی هوایی شد و بعدها تا مقام معاونت «انور سادات» رییس جمهوری وقت رسید و از سال ۱۹۸۱ (۲۲ مهر ۱۳۶۰) بعد از ترور سادات به دست یک افسر ارتش به نام «خالد اسلامبولی» به مقام ریاست جمهوری کشورش رسید و تا سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) به مدت ۳۰ سال بر این کشور آفریقایی - عربی حکمرانی کرد.

سرانجام در ابتدای سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۸۹) و در پی انقلاب مردمی مصر و دامنه دار شدن اعتراضات سراسری در این کشور حسنی مبارک در ۱۱ فوریه همان سال (۲۲ بهمن ۸۹) از سمت خود استعفا کرد.

وی بعد از استعفا دستگیر شد و با ابتلا به چند بیماری داخلی، به مدت شش سال در بیمارستان نظامی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت و البته هر بار در دادگاه های خود نیز تحت الحفظ حضور می یافت.

در نهایت با ثابت نشدن اتهامات دیگر علیه او سرانجام دادگاه عالی قاهره او را از اتهام کشتار معترضان انقلاب مصر تبرئه کرد و در روز جمعه ۲۴ مارس (چهارم فروردین امسال) از زندان آزاد شد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه