ارسال به دیگران پرینت

مرزبانی ‌نگذاشت ۸۷ تن مواد مخدر به کشور وارد شود

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مرزبانی در یازده ماه امسال از ورود ۸۷ تن مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

مرزبانی ‌نگذاشت ۸۷ تن مواد مخدر به کشور وارد شود

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی و سردار سرافراز مقاومت حاج قاسم سلیمانی که انقلابی دیگر و انسجام در جهان اسلام ایجاد کرد، اظهار داشت: خوشحالم که امروز در استان همیشه قهرمان کردستان حضور یافتم.

وی گفت: بنده از بهار سال ۵۹ با مردم خوب و فهیم استان کردستان آشنایی داشته و علاقه وافری به این دیار دارم چراکه روحیه انقلابی، ولایتمداری، ظلم‌ستیزی و میهمان‌دوستی کُردها زبانزد خاص و عام است.

«امنیت، آسایش، آرامش و رفا» در کردستان برقرار است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی‌که دشمنان و ضدانقلاب در استان قدری عرصه را بر مردم تنگ کرده بودند، مردمان این دیار لبیک‌گوی رهبری و جرثومه فساد و ظلم آنان را برهم زدند و امروزه امنیت، آسایش، آرامش، رفا و خوشحالی به برکت خون پاک شهدا، فداکاری مردم و همراهی مجاهدین و پیشمرگان مسلمان کُرد در جای‌جای کردستان حاکم است.

وی با بیان اینکه با وجود مذاهب و قومیت‌های مختلف، «وحدت و انسجام» عملی در استان ملموس و مشهود است، تصریح کرد: «ولایی‌بودن و روحیه انقلابی مردم» محور و مولفه وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی کردستان است.

سردار رضایی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف مسئولیت بر عهده دارد، ادامه داد: این مجموعه خدوم هموراه به‌صورت شبانه‌روزی برای امنیت و رفاه مردم سراسر کشور فداکاری می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه نیروی انتظامی از مردم، برای مردم و خادم مردم است، ابراز داشت: نیروی انتظامی در نظرسنجی اخیر، یکی از رده‌های بالایی بود که مردم از عملکرد و خدمات این مجموعه، راضی و قدردان بودند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه «نیروی انتظامی» پس از خدمت رزمندگان و مدافعان حرم، بالاترین مقام ارزشی را بین مردم دارد، گفت: «مرزبانی» یکی از مأموریت‌های مهم نیروی انتظامی بوده و نیروهای مرزبانی با همکاری خود مردم به‌صورت شبانه‌روزی از مرزها دفاع می‌کنند.

«حمایت مردم»؛ مهم‌ترین مولفه‌ قدرت مرزبانی

وی «حمایت مردم» را یکی از رسالت و مولفه‌های قدرت مرزبانی خواند و افزود: مردم همواره پشتیبانی نیروها و خانواده‌های مرزبانان بوده و این بزرگ‌ترین افتخار برای کشور است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی عنوان کرد: امروزه مرزبانی نگین نیروهای مسلح در اجرای مأموریت امنیتی در کشور بوده چراکه همواره با فداکاری، تحمل سختی‌ها و تأمین امنیت و آسایش برای مردم در دنیا درخشیده است.

وی با بیان اینکه امروزه مرزبانی نقش مؤثر در امنیت ملی، امنیت داخلی و روابط بین‌المللی دارد، اظهار کرد: مردم همواره به‌عنوان حامیان مرزبانان، قدردان فداکاری‌های نیروها و خانواده آنان بوده چراکه خواستار امنیت و تداوم تلاش‌های آنها در مرزها هستند.

سردار رضایی با بیان اینکه مرزبانی در مرزها برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به داخل کشور فداکاری می‌کنند، اعلام کرد: نیروهای مرزبانی در یازده ماه امسال از ورود ۸۷ تن مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

دیپلماسی مرزبانی تعامل با کشورهای هم‌مرز است

وی با بیان اینکه ایران امن‌ترین کشور دنیا و با کشورهای همسایه ارتباط مستقیمی داریم، گفت: دیپلماسی مرزبانی تعامل با کشورهای هم‌مرز بوده و امروزه برای تأمین بخشی از امنیت مرزها، مدیریت مشترک با کشورها داشته و امنیت و آسایش کنونی در کشور و مرزها حاصل فداکاری و تعامل مرزبانان است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه مقابله جدی با خروج کالاهای هدف از کشور جزو وظایف و رسالت مرزبانی است، خاطرنشان کرد: امسال آمار کشفیات خروج سوخت و برخی از کالاهای هدف و ورود کالاهای ضدفرهنگی در همه مرزهای کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه باید نیازمندی‌های مرزبانان و خانواده‌های آنان تأمین شود، افزود: اخیراً هماهنگی‌های اولیه برای ایجاد شهرک‌های خانه سازمانی مرزبانان در کشور انجام شده تا مشکل مسکن این قشر زحمت‌کش برطرف شود.

انتظارات فرمانده مرزبانی ناجا از نمایندگان مجلس یازدهم

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: از مجلس یازدهم انتظار می‌رود «رسیدگی به مطالبات حقیقی واقعی و ایجاد شهرک‌های خانه سازمانی مرزبانان» را در دستور کار خود قرار گیرند تا دیگر این دغدغه‌ها برطرف و مشکلاتی دیگر همچون مشکل جاده‌های مرزی، آب و برق در پاسگاه‌های مرزی و رفاهیات مرزبانان نداشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از مجلس دهم تاکید کرد: از مجلس آینده انتظار می‌رود طرحی را که مرکز پژوهش‌های مجلس برای تقویت مرزبانی آماده کرده در دستور اولویت‌دار خود قرار دهند.

سردار رضایی از اصحاب‌رسانه خواست که این موضوع و مطالبات به‌حق مرزبانی را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری کرده تا دغدغه‌های این خادمان مخلص نظام برطرف شود.

وی گفت: باید جاده‌های مرزی شایسته کشور احداث، ابزارهای اولیه متناسب با مرز تأمین و استمرار و نیازمندی‌های اشراف در دریا به‌عنوان شناورهای مؤثر در دستور کار قرار گرفته و جایگاه دیپلماسی مرزی فعال که هم‌اکنون نیز جاری‌ست، تقویت شود.

مرزبانی توانایی پاسداری و تأمین منافع کشور در مرزها را دارد

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه مرزبانی قدرت نرم بالایی داشته که توانایی پاسداری و تأمین منافع کشور در مرزها را دارد، تأکید کرد: از دولت انتظار می‌رود در صورتی‌که این طرح از سوی مجلس برای تأییدیه ابلاغ شد، همکاری‌های لازم برای تأمین این نیازمندی‌های اولیه را داشته باشند.

سردار رضایی به سختی کار مرزبانان اشاره کرد و با طرح سؤالی خطاب به اصحاب رسانه گفت: آیا واقعا می‌توان در سرمای زیر ۳۰ درجه، زیر برف ۴ متری و گرمای بیش از ۵۰ درجه به دور از خانواده‌ها زندگی و خدمت کرد، اما شغلشان جزو مشاغل سخت محسوب نشود؟! چه کاری سخت‌تر از این کار؛ آیا نباید این طرح اجرایی شود؟؛ از مجلس یازدهم انتظار می‌رود به وظایف ملی در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تقویت مرزبانی عمل کنند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه