ارسال به دیگران پرینت

شلیک ۹۰ موشک از غزه به اسرائیل و حملات هوایی متقابل

اسرائیل ادعا کرده که ملیشه ها از نوار غزه بیش از ۹۰ راکت را بر جنوب این کشور پرتاب کرده اند. قوای هوایی اسرائیل نیز مناطقی را در نوار غزه بمباران کرده است. ۵۰ فلسطینی در اعتراضات جمعه زخمی شده و دو تن نیز جان باخته اند.

شلیک ۹۰ موشک از غزه به اسرائیل و حملات هوایی متقابل

اسرائیل ادعا کرده که حماس از نوار غزه بیش از ۹۰ راکت را بر جنوب این کشور پرتاب کرده اند. قوای هوایی رژیم صهیونیستی نیز مناطقی را در نوار غزه بمباران کرده است. ۵۰ فلسطینی در اعتراضات جمعه زخمی شده و دو تن نیز شهید شدند .

در جریان تظاهرات در این مدت صدها تن کشته و هزاران تن زخمی شده اند. فلسطینی ها خواهان بازگشت به مناطق شان می باشند که در سال ۱۹۶۷ و در پی جنگ خاورمیانه از سوی اسرائیل تصرف شدند. 

هرچند اسرائیل در سال ۲۰۰۵ نیروهای اسرائیلی و ساکنان یهودی شهرک هایی را از این منطقه خارج ساخت، اما محدودیت و تحریم بر نوار غزه وضع شد. اسرائیل دلیل آن را جلوگیری از ارسال اسلحه  حماس می خواند.

نقض توافقنامه

حماس  اسرائیل را متهم می کنند که توافقی که در سال ۲۰۰۷ با میانجیگری مصر امضا شده بود را رعایت نمی کند؛ توافقی که امیدوار بودند تحریم های اسرائیل را از نوار غزه رفع کند.

مصر از مدت ها به این سو تلاش می کند به راه حلی مسالمت آمیز در این منطقه میان اسرائیل و فلسطینی ها دست یابد و برای آن تلاش می کند.

 

در دهه های مبارزان حماس و نیروهای اسرائیلی با یکدیگر درگیر بوده و در این میان شمار زیادی غیرنظامی جان باخته اند.

به تازگی جورد کوشنکر داماد و مشاور دونالد ترامپ نیز گفته که در طرح امریکا برای صلح در خاورمیانه دیگر "راه حل دو دولت" مطرح نخواهد بود. فلسطینی‌ ها نیز در مقابل اعلام کرده اند که به نقش امریکا در میانجیگری با اسرائیل دیگر اعتمادی ندارند.

 

پی نوشت :" متاسفانه همکاران ما در 55 آنلاین  دقت نکرده و متن را اصلاح نکردند 

امید است با نظارت بیشتر تکرار نشود 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه