ارسال به دیگران پرینت

ترامپ به مراسم اسکار هم حمله کرد

رییس جمهوری آمریکا از اعطای جایزه اسکار بهترین فیلم سال به «انگل» (Parasite) از کره جنوبی انتقاد کرد.

ترامپ به مراسم اسکار هم حمله کرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز جمعه گزارش داد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی تبلیغاتی سینما را به سیاست ربط داد و از اینکه آکادمی اسکار با وجود مشکلات ایالات متحده با کره جنوبی جایزه بهترین فیلم سال را به «انگل» ساخته این کشور داده، انتقاد کرد.

ترامپ گفت: جایزه‌های آکادمی (اسکار) امسال چه بد بود! دیدید؟ برنده یک فیلم از کره جنوبی شد. این چه کار مزخرفی است؟ ما در موضوع تجارت به اندازه کافی مشکل با کره جنوبی داریم، با این همه، آن‌ها جایزه بهترین فیلم سال را به آن‌ها می‌دهند.

فیلم «انگل» ساخته «بونگ جون هو» کارگردان کره‌ای در جشنواره فیلم اسکار امسال چندین جایزه از جمله بهترین فیلم بلند خارجی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم سال را از آن خود کرد.

فیلم «انگل» توانست برای اولین بار در تاریخ اسکار به عنوان یک فیلم با زبان غیرانگلیسی جایزه بهترین فیلم سال را ببرد.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، آمریکا بر سر مسائل مختلفی از جمله در تجارت و همکاری‌های نظامی با کره جنوبی اختلاف دارد.

روز گذشته برای نخستین بار آمریکا متحد خود کره جنوبی را آشکارا تهدید کرد که اگر هزینه پرداختی برای استقرار نظامیان آمریکایی را افزایش ندهد، واشنگتن راهبردهای همکاری خدماتی دفاعی با نیروهای این کشور را تغییر خواهد داد.

دو کشور بارها در ماه‌های گذشته برای حل این مساله با یکدیگر ملاقات و رایزنی کرده‌اند، اما هر بار گفت و گوهایشان به شکست انجامیده است.

آمریکا در ابتدا خواستار آن بود که سهم کره جنوبی برای تامین هزینه ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور از ۸۹۰ میلیون دلار به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

اما وقتی کره جنوبی چنین درخواستی را زیاده‌خواهی توصیف کرد، واشنگتن تصریح کرد که این مبلغ می‌تواند تغییراتی داشته باشد ولی به هر صورت کره جنوبی باید سهم بیشتری را متقبل شود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه