ارسال به دیگران پرینت

مقام پنتاگون: باید برای جنگ با چین آماده شویم

یک مقام ارشد در پنتاگون گفت که آمریکا باید با دستیابی به پیشرفته ترین تسلیحات خود را برای نبرد با چین آماده کند.


مقام پنتاگون: باید برای جنگ با چین آماده شویم

یک مقام ارشد در پنتاگون گفت که آمریکا باید با دستیابی به پیشرفته ترین تسلیحات خود را برای نبرد با چین آماده کند.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست زیرمجموعه رسانه ای شرکت علی بابا چین نوشت که چاد اسبراگیا معاون وزیر دفاع آمریکا در امور چین بر آمادگی کشورش برای رویارویی نظامی باپکن تاکید کرده است.

وی گفت که ما باید تسلیحاتی پیشرفته در اختیار داشته باشیم. چابک و فرز و باهوش باشیم .زیرا این یک فرایند درازمدت است.

مقام پنتاگون ساخت تسلیحات و تقویت روابط با متحدان و افزایش قابلیت های پنتاگون را برای این درگیری نظامی احتمالی با چین لازم دانست.

مقام ارشد نظامی آمریکا احتمال برخورد نظامی با چین را بسیار قوی دانست و گفت که برای همین باید در یک فرایند درازمدت زیرکی و چابکی و باهوشی خود را داشته باشیم.

وابسته پیشین دفاعی آمریکا در چین در کمیسیون بررسی امور امنیتی و اقتصادی چین و آمریکا از آنچه جاه طلبی های چین و قویتر شدن روزمره ارتش این کشور خواند ، ابراز نگرانی کرد.

وی گفت که همین سبب می شود تا حضور نظامی چین در دنیا افزایش یابد. ارتش این کشور قویتر و مدرن تر شود و این به معنای به چالش کشیده شدن منافع آمریکاست.

اسبراگیا تاکید کرد : به همان نسبت که چین پا را از مرزهای خود فراتر می گذارد ما باید نیرویی مرگبارتر و مقاومتر باشیم. باید به سمت ساخت تسلیحات بسیار پیشرفته رباتیک ، لیزری ، هوشمند و فوق صوت برویم.

معاون وزیر دفاع آمریکا در زمینه اقتصادی و تجاری نیز خواستار بازشدن مرزها و گسترش ارتباطات و پیدا کردن شرکای بیشتر شد و گفت : اینها مزیت هایی است که می تواند آمریکا را از چین متمایز کند.

وی در مورد کاهش ارتباطات نظامی فیلیپین و آمریکا مستقیم اظهار نظر نکرد ، اما گفت که پکن برای دور کردن متحدان ما از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. این کشورها تحت فشار هستند. این یک رقابت است و ما این را می دانیم.

این اظهارات در حالی است که آمارهای رسمی نشان می دهد بودجه ارتش آمریکا برای سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۴۸ میلیارد دلار است. بودجه ارتش چین برای سال ۲۰۱۹ میلادی ۱‍۷۷ میلیارد دلار اعلام شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      آمریکا تنها هنری که داره میتونه خنجر از پشت بزنه مثل ویروس کرونا که پخش کرد مثل تحریمهای که 80میلیون آدم را در رنج برده

      لعنت ب اینطور انسانهای که بهش بگویم اشرف مخلوقات عغده ای کثیف

    • اگاه ارسالی در

      ناف امریکاییا را با جنگ و جنایت بریدند منافع خود را در نابودی دبگران جستجو میکنند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه