ارسال به دیگران پرینت

دمنوش‌های طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا

در این مطلب بنا داریم نکاتی را درباره نحوه مقابله و مبارزه با هرگونه ویروس انسانی از جمله "کرونا" از منظر طب سنتی بیان کنیم که اگر این نکات کلیدی رعایت شود در سایه انجام این نکات جای هیچ‌گونه نگرانی باقی نخواهد ماند


دمنوش‌های طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا

در این روزها که بیماری ویروسی کرونا تیتر یک اخبار شده حتما از خود پرسیده اید که طب سنتی آیا برای بیماری های ویروسی درمانی دارد یا نه؟

 در این مطلب بنا داریم نکاتی را درباره نحوه مقابله و مبارزه با هرگونه ویروس انسانی از جمله “کرونا” از منظر طب سنتی بیان کنیم که اگر این نکات کلیدی رعایت شود در سایه انجام این نکات جای هیچ‌گونه نگرانی باقی نخواهد ماند.

دمنوش‌های طب سنتی

مقابله با ویروس‌ها در طب سنتی

ویروسها جزو انگلهای اجباری هستند و برای رشد و تکثیر نیازمند به بدن میزبان هستند؛ بیشتر ویروس‌های بیماریزای انسانی در سیستم گوارشی شروع به فعالیت می‌کنند؛ در واقع مخزن اصلی اکثر بیماریهای ویروسی، روده‌ها و معده است.

مهمترین نکته‌ای که همه باید به آن دقت داشته باشند این است که آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند و به‌جای پخش شایعات و اطلاعات نادرست راه مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری را به یکدیگر آموزش دهند؛ رعایت بهداشت فردی، بهداشت دهان و دندانها، بهداشت مواد غذایی و رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی از جمله وظایفی است که همگان باید خود را موظف به انجام آن بدانند.

خط اول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انسانی رعایت بهداشت فردی و خصوصاً بهداشت دست‌هاست؛ حداقل کاری که باید در طول روز انجام داد، شستن دستها با آب و صابون است؛ از مصافحه و دست دادن و نیز روبوسی کردن پرهیز شود؛ قبل از هر بار خوردن غذا، دستها را باید با آب و صابون شست؛ توصیه و تأکید می‌شود در اماکن عمومی از ماسک استفاده شود و تا حد امکان مصرف گوشتها به‌خصوص ماهی، میگو و گوشت گاو را باید محدود کرد؛ مالیدن روغن “حنظل” به داخل ناف بسیار مفید است.

دمنوش‌های ویروس‌کش

از جمله ترکیب گیاهان دارویی ویروس‌کش و ضدویروس قوی که می‌توان برای مقابله با هرگونه بیماری ویروسی حتی ویروس کرونای انسانی به‌صورت دمنوش استفاده کرد، شامل موارد زیر است:

دمنوش گل و برگ گیاه نپتا + گل و برگ گیاه چای کوهی

دمنوش گل و برگ گیاه فراسیون سفید + برگ گیاه خرگوشک

دمنوش برگ مریم‌گلی + ریشه گل قاصدک

دمنوش برگ و گل گیاه مریم نخودی + گل و برگ گیاه پاخری

دمنوش برگ آویشن + ۱۴ عدد عناب

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بهرام ارسالی در

      یکی از قویترین دمنوش های ضد ویروس دمنوش زیتونکس است که از برگ زیتون تهیه شده است

    • وحید ارسالی در

      سلام وتشکرازشما بخاطر اطلاعات خوبی که گذاشتید.

    • ناشناس ارسالی در

      عجب چرت وپرتایی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه