ارسال به دیگران پرینت

پیش فروش ۶۰۰ هزار بلیت قطار نوروزی

معاون مسافری راه‌آهن: با ورود ناوگان جدید به شبکه ریلی در اسفندماه، ظرفیت جدیدی برای قطارهای عید ایجاد می‌شود.

پیش فروش ۶۰۰ هزار بلیت قطار نوروزی

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آقای میرحسن موسوی در تشریح آخرین وضعیت پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی و ظرفیت ناوگان، افزود: پیش از این هرچه ظرفیت وجود داشت برای قطارهای نوروزی اختصاص دادیم.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در اسفندماه مجدداً ناوگان باری، مسافری و لکوموتیو جدید وارد شبکه ریلی کشور می‌شود، اضافه کرد: این مرحله، مرحله سوم افتتاح و ورود ناوگان ریلی خواهد بود که در اسفند ماه برگزار می‌شود، پیش از این ۲ بار مراسم ورود ناوگان به شبکه داشتیم.

وی تأکید کرد: قطعاً با اضافه شدن ناوگان به ناوگان مسافری ریلی کشور و ورود واگن‌های مسافری جدید و لکوموتیو، ظرفیت اضافه‌ای ایجاد می‌شود که بلافاصله تصمیم می‌گیریم برای ایام نوروز این ظرفیت در کدام مسیرها برقرار شود.

موسوی گفت: در ۱۶ روز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی، تاکنون ۶۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر صندلی از قطارهای نوروزی به فروش رفته است که نسبت به مدت مشابه پارسال (۵۹۲ هزار و ۷۰۱ نفر- صندلی)، ۳ درصد رشد کرده است، البته برای برخی از روزهای ایام نوروز، در برخی مسیرها ظرفیت خالی داریم.

معاون مسافری راه‌آهن ضمن تفکیک این آمار توضیح داد: در ۱۶ روز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی، ۳۵۸ هزار و ۸۱۲ نفر- صندلی به صورت حضوری به فروش رفت که ۵۹ درصد کل فروش‌ها را شامل می‌شود؛ در این مدت ۲۵۲ هزار و ۷۵۹ نفرصندلی به صورت اینترنتی و غیرحضوری به فروش رفت که ۴۱ درصد کل فروش‌ها را شامل می‌شود.

وی گفت: فروش غیرحضوری امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد رشد داشت.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: در برخی روزهای نوروز برای تعدادی از مسیرهای پرتردد، ظرفیت خالی نداریم و در برخی مسیرها، در حال حاضر بلیت موجود است.

طرح سفرهای ریلی نوروز ۹۹ از ۲۴ اسفند ۹۸ آغاز می‌شود و تا پایان روز ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۹ ادامه دارد.

‌پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از روز دوشنبه ۱۴ بهمن از ساعت ۷ صبح به صورت اینترنتی آغاز شد، روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه هم فروش بلیت به صورت حضوری آغاز شد.

برای ایام نوروز ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار صندلی در نظر گرفته شد برای این ایام تعداد قطارها ۵ هزار و ۵۰ رام است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه