ارسال به دیگران پرینت

تعداد آرای خاکستری به قضاوت از کاندیداها بستگی دارد /بی توجهی مردم به تاکتیک‌های تبلیغاتی تکراری

سلیمی‌نمین:برخی نمایندگان دچار لغزش شدند/مشارکت فعال خواهد بود

عباس سلیمی نمین درباره رفتار شناسی انتخاباتی مردم و تصمیم گیری آنها در لحظات آخر اظهار داشت: این طبیعی است و موضوع غیر معمولی نیست به هر صورت رای‌دهندگان تا آخرین لحظه فکر کنند و تصمیم‌گیری‌شان را به آخرین دقایق موکول کنند این امری کاملا قابل پذیرش است.

سلیمی‌نمین:برخی نمایندگان دچار لغزش شدند/مشارکت فعال خواهد بود

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا  با تاکید براینکه مشارکت در انتخابات پیش رو را فعال و بالا ارزیابی می کند، درباره تاثیر حوادث یک سال اخیر و مشخصا برخی ردصلاحیت ها بر موضوع مشارکت انتخاباتی گفت:فکر نمی‌کنم این قضیه خیلی بر مشارکت انتخابات تاثیر داشته باشد. بعضی از تاکتیک‌های تبلیغاتی تکراری است و خیلی مورد اعتنای جامعه قرار نخواهد گرفت.

برخی نمایندگان دچار لغزش شده اند

وی افزود: من تصورم این است که آنچه برای مردم ملموس است اینکه برخی از نمایندگان لغزش پیدا کرده‌اند و این برای اصحاب مطبوعات کاملا روشن است چه اصلاح‌طلب باشند و چه اصولگرا می‌دانند که برخی نمایندگان از مسیر خود خارج شده‌اند. متاسفانه احزاب به طور کلی می گویند این ردصلاحیت ها را قبول نداریم و نمی گویند مثلا چند مورد به درستی ردصلاحیت شده اند.

به نماینده مجلسی که فاسد شده نباید فرصتی دوباره داد

سلیمی نمین گفت: اگر این سیاسیون اعلام می‌کردند تعدادی از ردصلاحیت ها را قبول می‌کنیم و در مورد برخی دیگر نقد داریم قابل پذیرش بود اما وقتی تماما دفاع می‌کنند چطور فکر می‌کنید مردم تحت تاثیر این فضا قرار می‌گیرند؟ به نظرم خطاب به آنها باید گفت اگر شما مدافع حقوق جامعه باشید قطعا این حکم‌های کلی را نمی‌دهید. این حکم کلی بیانگر آن است که یک نگاه حزبی و دفاع از یک حزب و جریان خاص دارند نه دفاع از منافع جامعه چراکه اگر یک نماینده مجلسی که فاسد شده باشد دوباره به آن فرصت داده شود اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد و آن فرد فاجعه‌آمیزتر عمل خواهد کرد. بنابراین در این قضیه باید مصداقی عمل کرد، مثلا بگوییم این مورد نمی‌تواند مشمول نظارت استصوابی قرار بگیرد و درخواست کنند که شورای نگهبان پرونده را از هیات نظارت بگیرد اما اینگونه عمل نمی‌شود و به همین علت خیلی مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد.

آراء خاکستری به قضاوت مردم از کاندیدا بستگی دارد

وی درباره تاثیرگذاری آرای خاکستری در نتیجه انتخابات و اینکه برخی پیش بینی می کنند اینبار کمتر به صحنه خواهند آمد، گفت: من با توجه به انتخابات‌های گذشته چنین برداشتی ندارم یعنی نوسانات وجود داشته است به عبارت دیگر حجم و اندازه آرای خاکستری  به قضاوت مردم از گزینه‌ها حاضر در انتخابات بستگی دارد

اصولگرایان قادر به جذب آرای خاکستری هستند

سلیمی نمین در پاسخ به این سوال که چقدر اصولگرایان با وعده‌های جوانگرایی و حضو زنان می‌توانند آرای خاکستری را جذب کنند، گفت:  به نظرم قابل توجه خواهد بود به ویژه الگوهای عملی که در لیست اصولگرایان وجود دارد و گزینه‌های قابل احترامی که در این لیست قرار دارند می‌تواند این ارا را جذب کند.

تصمیم گیری لحظه آخری مردم درباره کاندیداها امر معمولی است

وی درباره رفتار شناسی انتخاباتی مردم و تصمیم گیری آنها در لحظات آخر اظهار داشت: این طبیعی است و موضوع غیر معمولی نیست به هر صورت رای‌دهندگان تا آخرین لحظه فکر کنند  و تصمیم‌گیری‌شان را به آخرین دقایق موکول کنند این امری کاملا قابل پذیرش است و قطعا در این دوره امکان تکرار آن وجود دارد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه