ارسال به دیگران پرینت

جشن ۲۰سالگی «در حال و هوای عشق» در کن

نسخه ترمیم‌شده فیلم «در حال و هوای عشق» ساخته وونگ کاروای، پس از ۲۰ سال در بخش کلاسیک جشنواره کن به روی پرده می‌رود.

جشن ۲۰سالگی «در حال و هوای عشق» در کن

بخش کلاسیک هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن از نمایش نسخه ترمیم‌شده و با کیفیت ۴K فیلم «در حال و هوای عشق» ساخته وونگ کاروای، کارگردان معروف هنگ‌گنگی به مناسبت بیستمین سال ساخت این فیلم خبر داد. 

«در حال و هوای عشق» در سال ۲۰۰۰ در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود و جایزه بهترین بازیگر مرد (تونی لونگ) و جایزه بزرگ دستاورد فنی را به خود اختصاص داد و حالا پس از گذشت ۲۰ سال نسخه ترمیم‌شده این فیلم بر اساس نگاتیوهای اصلی و با نظارت وونگ کاروای آماده نمایش شده است. 

داستان فیلم درباره دو همسایه، یک و مرد و یک زن است که پس از متوجه شدن خیانت همسران‌شان به آن‌ها، با هم دوست می‌شوند اما با یکدیگر عهده می‌بندند که هرگز دچار لغزش‌هایی که همسران‌شان انجام داده‌اند نشوند. 

قرار است نسخه ترمیم‌شده «در حال و هوای عشق» پس از نمایش در جشنواره کن، در تابستان در سینماهای فرانسه و دیگر کشورها نیز به نمایش گذاشته شود. 

کاروای به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین سینماگران در عرصه بین‌المللی از زمان آغاز فیلمسازی خود از سال ۱۹۸۸ جوایز فراوانی را کسب کرده و سبک، زیبایی‌شناختی بصری و داستان‌گویی منحصر به فرد او در فیلم‌های تحسین‌شده‌اش مشهود است.

از دیگر فیلم‌های این فیلم‌ساز می‌توان به «قطار سریع‌السیر چانگ‌کینگ»، «فرشتگان سقوط‌کرده»، «روزهای وحشی بودن»، «خاکسترهای زمان»، «شب‌های دربه‌دری من»، «شادی در کنار هم» و «استاد بزرگ» درباره ایپمن، استاد کونگ‌فوی بروس لی اشاره کرد.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و امسال اسپایک لی، کارگردان هالیوودی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده خواهد داشت. 

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه