ارسال به دیگران پرینت

فهرست سازمان غذا و دارو برای واردات ۲۸ قلم دارو

قائم مقام رئیس سازمان سازمان غذا و دارو درباره آیین‌نامه اجرایی هیات دولت برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی که موارد مشابه تولید داخلی آنها موجود نیست و یا به تعداد کافی یافت نمی‌شوند، توضیح داد.

فهرست سازمان غذا و دارو برای واردات ۲۸ قلم دارو

حسن ابولقاسم گرجی گفت: طبق مصوباتی که دولت تا کنون ابلاغ کرده و به دست ما رسیده است برای محصولاتی که داخل کشور تولید می‌شود، اجازه واردات به محصولات مشابه خارجی آنها نخواهیم داد و پایبندی به این قانون منجر به صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی در واردات دارو شده است.  

صادرات دارو و شیرخشک

وی افزود: امسال علی‌رغم آنکه داروهای تولید شده مازاد بر نیاز مردم کشور را صادر کردیم، توانستیم در صادرات شیر خشک نیز به آمار قابل توجهی دست پیدا کنیم.

قائم مقام رئیس سازمان سازمان غذا و دارو درباره آیین‌نامه اجرایی هیات دولت برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی که موارد مشابه تولید داخلی آنها موجود نیست و یا به تعداد کافی یافت نمی‌شود، اظهار کرد: برای چنین اقلامی مجاز هستیم تا زمان نیاز به محصول مورد نظر، واردات آن را انجام دهیم. به عنوان مثال حتی اگر محصول دارویی یا تجهیزات پزشکی باشد که شرکتی بتواند میزان محدودی از آن را تولید کند، مابقی نیاز کشور می‌تواند از راه واردات تامین شود.

۲۸ قلم دارو در لیست سازمان غذا و دارو برای واردات

وی با بیان اینکه این اقلام و داروهایی که اجازه واردات کل یا بخشی از آن صادر می‌شود، مشخص است، گفت: این شرکت‌ها برای اینکه توازن میان تولید و نیاز جامعه را برطرف کنند اقدام به واردات می‌کنند. در زمینه دارویی ۲۸ قلم دارو در لیست مشخص شده است که نیاز به واردات کل یا بخشی از  آن‌ها وجود دارد. البته این نکته مهم است که در سنوات مختلف و شرایط متفاوت ممکن است این نیاز تغییر کند، ولی به شکل حدودی همین میزان قلم دارو نیاز کشور برای واردات است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه