ارسال به دیگران پرینت

آغاز بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا در قاره آفریقا

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا در قاره آفریقا پس از سال ۲۰۰۵ میلادی امروز (دوشنبه) با مشارکت نیروهای مسلح ۳۴ کشور در موریتانی واقع در غرب قاره آفریقا آغاز شد.

آغاز بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا در قاره آفریقا

این رزمایش موسوم به «فلینتلوک ۲۰۲۰» با حضور بیش از یکهزار و ۶۰۰ نظامی از ۳۴ کشور غربی، آفریقایی و عربی در شهر «اطار» واقع در ۴۳۰ کیلومتری شمال «نواکشوت» پایتخت موریتانی برگزار می شود.

«فلینتلوک ۲۰۲۰» بزرگترین رزمایش نظامی سالیانه نیروهای عملیات ویژه فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در قاره آفریقا پس از سال ۲۰۰۵ میلادی به حساب می آید.

وزیر دفاع موریتانی نیز در مراسم آغازین این رزمایش اعلام کرد که مقابله با افراطی گری و اقدامات بی ثبات کننده و نیز تبادل تجارب میان نیروهای مسلح کشورهای مختلف اولویت اصلی این رزمایش است.

ژنرال «داکفین اندرسون» فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در قاره آفریقا نیز در سخنانی اعلام کرد که رزمایش «فلینتلوک ۲۰۲۰» تنها یک تمرین نظامی نیست بلکه فرصتی است تا نیروهای مسلح کشورهای مختلف با یکدیگر بیشتر آشنا شده و تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

وی که کشورش از بسیاری از گروه های تروریستی در نقاط مختلف جهان حمایت می کند و در بسیاری از ناامنی ها دست دارد، افزود که تروریست ها تهدیدی برای کل جهان هستند و باید برای مقابله با خطرهای احتمالی، اقدامات و همکاری های مشترک نظامی را گسترش داد.

در این رزمایش کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، کانادا و کشورهای آفریقایی مانند سنگال، موریتانی، مالی، ساحل عاج، کامرون و مغرب حضور دارند.

رزمایش «فلینتلوک ۲۰۲۰» قرار است روز ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ (۹ اسفند) به فعالیت خود پایان دهد.

موریتانی پیشتر هم میزبان چند رزمایش نظامی به فرماندهی آمریکا بوده و آخرین آن فوریه ۲۰۱۹ در این کشور غرب آفریقا برگزار شد.

رزمایش های آمریکا در غرب آفریقا در حالی برگزار می شود که واشنگتن چندی قبل طرح اولیه‌ای را برای تنظیم و آرایش مجدد حضور نظامی خود در آفریقا و کاهش نیروهای رزمی در منطقه ساحل در غرب آفریقا را اعلام کرد.

ساحل، منطقه ای در شمال قاره آفریقا است که از اقیانوس اطلس از سمت غرب تا دریای سرخ در شرق کشیده شده است و شامل کشورهایی مانند موریتانی، چاد، مالی، نیجر و بورکینافاسو می شود.

آمریکا در حدود ۶ هزار نیروی نظامی در سرتاسر آفریقا دارد که شامل ۸۰۰ نظامی در غرب آفریقا، ۵۰۰ نیروی ویژه در سومالی و شمار نامشخصی در یک پایگاه هوایی در نیجر می‌شوند.

فرانسه نیز به تازگی اعلام کرده است که حضور نیروهای نظامی خود را در منطقه ساحل به بیش از ۵ هزار نفر افزایش می‌دهد و مسلح کردن پهپادهای خود در منطقه را هم شروع کرده است. در همین حال مقامات فرانسه از آمریکا خواسته‌اند که حضور نظامی خود در آفریقا را کاهش ندهد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه