ارسال به دیگران پرینت

پاسخ مشاور رهبر انقلاب به احتمال حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی گفت: جنگ اقتصادی، خشن‌ترین جنگی است که نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران با آن مواجه هستند.

پاسخ مشاور رهبر انقلاب به احتمال حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران

سردار سرتیپ "حسین دهقان" روز شنبه در گفت و با پایگاه العهد لبنان اظهار داشت: جنگ اقتصادی دشواری‌های زیادی را برای مردم به وجود آورده است اما ملت ایران انقلاب، نظام و و رهبرشان را دوست دارند و در مقابل این رفتارهای آمریکا ثابت قدم ایستاده‌اند.

وی افزود: آمریکا مدعی است تحریم‌ها دولت را هدف قرار داده در حالی که مردم در تنگنا هستند؛ برای مثال برخلاف ادعای آمریکا، تحریم دارو بطور مستقیم مردم را هدف قرار داده است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی ادامه داد: در واقع آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با افزایش فشارها و تحریم‌ها بین مردم و دولت شکاف ایجاد کنند و دولت را برای تحقق مطالبات مردم ناتوان جلوه دهند تا مردم به رویارویی با دولت بپردازند اما مردم ایران انقلابشان، نظام و و رهبرشان را دوست دارند و در مقابل این رفتارهای آمریکا ثابت قدم ایستاده‌اند.

سردار دهقان اضافه کرد: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همیشه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز ما را تهدید کرده‌اند و قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: کسی که بخواهد حمله کند و امکان ضربه زدن داشته باشد قصد خود را اعلام نمی‌کند اما وقتی بدون اینکه کاری انجام دهد هیاهو می‌کند می‌خواهد از این روش برای تحقق منافع سیاسی استفاده کند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی ادامه داد: هرگز هجمه یا احتمال حمله نظامی علیه خود را رد نکرده‌ایم و همیشه یک تهدید نظامی وجود داشته است. دشمن، دشمن است و او می‌خواهد آنچه را که می‌تواند عملیاتی کند.

سردار دهقان تاکید کرد: هیچ کس وارد جنگ نمی‌شود مگر اینکه دو چیز را تضمین کند، اول اینکه مطمئن باشد پیروز می‌شود و یا اینکه بتواند آن را کنترل کند و هر وقت خواست پایان دهد. 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به این نتیجه نرسیدند که در صورت درگیری، بتوانند برنده جنگ باشند یا از ادامه آن جلوگیری کنند، اظهار داشت:  به همین دلیل هیچ سلاحی علیه ما استفاده نکردند و با ما وارد جنگ نظامی نشدند اما از جنبه‌های دیگر از جمله اقتصادی، تبلیغاتی، حقوقی و بسیاری از فشارهای دیگر جنگ علیه ما را آغاز کردند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره محور مقاومت و اینکه نماینده آمریکا در شورای امنیت بارها و بارها نگرانی خود را از تظاهرات در برخی کشورهای منطقه اعلام کرده است آیا از تقویت محور مقاومت در این کشورها در پی تغییرات می‌ترسد؟، افزود: ما باید به سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه برگردیم.

سردار دهقان افزود: موضوع این بود که داشت جبهه‌ای در مواجهه با "اسرائیل" شکل می‌گرفت، آنها فکر و تجزیه و تحلیل کردند که باید این زنجیره را تضعیف کنند و به دنبال این بودند که نقطه ضعف آن کجا است بنابر این تصمیم گرفتند که به حزب الله حمله کنند تا این جبهه را نابود کنند و آنها جنگ ۳۳ روزه را آغاز کردند.

وی با طرح این سوال ها که در این جنگ چه اتفاقی افتاد؟ و آیا ارتش اشغالگر توسط حزب الله شکست نخورد؟، اظهار داشت: حزب الله ارتشی که  در رتبه چهارم جهان قرار داشت و توانسته بود کشورهای عربی را در سال‌های ۱۹۴۸، ۱۹۶۷، ۱۹۷۳ و سایر سال‌های نکبت (مصیبت)  را شکست دهد، شکست داد.

مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه تفکر آنها از شکست کشورهای عربی در سال های یاد شده موجب شده بود تا فکر کنند حزب الله ضعیف‌ترین حلقه جبهه مقاومت است، گفت: وقتی به حزب الله حمله کردند، هیچ اتفاقی نیفتاد و فهمیدند که محاسباتشان اشتباه بوده است.

وی ادامه داد: آیا امروز نیرویی در منطقه وجود دارد که توانایی و امکانات چنین گروهی (حزب الله لبنان) را داشته باشد؟ آیا گروهی در منطقه هست که چنین عزمی داشته باشد و بتواند اهداف خود را عملیاتی کند؟ و همواره در جهت مقابله با آمریکا و اسرائیل باشد؟. به همین دلیل آنها به دنبال ضربه زدن به چنین نیرویی هستند.

وی افزود: همانطور که می بینید  برخی‌ها در لبنان پیشنهاد خلع سلاح حزب الله را داده‌اند، آنها معتقدند که تمام قابلیت‌های حزب الله محدود به سلاح‌هایی است که در اختیار دارد در حالی که اینگونه نیست. قدرت و اعتبار لبنان در مردم این کشور و مقاومت آنها نهفته است گرچه سلاحشان برای دفاع نیز ضروری است.

او اظهار داشت:  اتفاقاتی که در صحنه سیاسی لبنان رخ می دهد متاثر از برخی رویدادها است. همانند کسانی که ادعا می کنند نا آرامی‌های عراق توسط حشد الشعبی است.

مشاور رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم اینکه ایران احتیاج نظامی به حزب الله یا دیگران ندارد و به اندازه کافی قدرتمند است.  در صورت وقوع یک جنگ بزرگ علیه جبهه مقاومت، حزب الله به تنهایی وظیفه خود را انجام می‌دهد و هرگز نیازی به دخالت ما و اینکه ما از او بخواهیم کاری انجام دهد یا ندهد، ندارد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اضافه کرد:  در انتخابات پارلمانی قبلی (لبنان) گفته شد که یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس مبلغ زیادی را تزریق کرد تا بتواند بر پارلمان مسلط شود اما برنامه‌های آنها با شکست مواجه شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور دفاعی در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس، گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ‌تنها متعلق به ملت ایران نبود  بلکه او متعلق به همه آزادگان جهان بود و در طول دهه‌های گذشته با بی عدالتی و دشمنان جنگید و تمام برنامه‌های استکبار را شکست داد.  

وی با بیان اینکه غیبت شهید سلیمانی پایان محور مقاومت نیست، افزود:  بلکه سرآغاز یک نهضت جدید در جبهه مقاومت مقابل استکبار و صهیونیسم و ‌اخراج آمریکای اشغالگر از این منطقه است.  

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه