ارسال به دیگران پرینت

«به رنگ باران»، سفیر طبیعت شد

ندا مقدم‌نژاد در تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌هایش، با جلوه‌هایی از طبیعت در قاب‌هایی گرد، بر ضرورت حفظ محیط زیست و احترام به طبیعت به عنوان مصادیق مهمی از حقوق بشر تاکید کرده است.

«به رنگ باران»، سفیر طبیعت شد

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی رنگ روغن ندا مقدم‌نژاد با عنوان «به رنگ باران» با حضور هنرمندان و استادان دانشگاه و علاقه‌مندان به هنر، عصر امروز (جمعه ۲۵ بهمن) در گالری شکوهِ تهران برگزار شد.

تابلوهای نمایشگاه نقاشی «به رنگ باران»، رویکردی هنری به محیط زیست و طبیعت دارند.

در بخشی از معرفی‌نامه این نمایشگاه آمده است: «باران؛ نماد هستی و راستی در طبیعت است که در لطافت طبعش خلاف نیست.... «به رنگ باران»؛ رویکردی انسانی، اخلاقی و هنری به طبیعت و احترام به محیط زیست و حق بر سلامت و حیات به‌عنوان یک حق بشری است. این نمایشگاه، پیام‌آور صلح و دوستی و احترام به طبیعت و محیط زیست است.»

در ادامه این متن می‌خوانیم: «رنگ سفید؛ رنگ پاکی، راستی و درستی است و دایره یا قاب گرد نیز نماد کره زمین بوده و تصاویر و آثار هنری و تابلوهای نقاشی گرد به نمایش درآمده در آن نیز با جلوه‌هایی زیبا از گل و طبیعت و حیات و زندگی در حریم کالبد قاب‌های سفید و زیبای هنری این هنرمند، بر ضرورت حفظ محیط زیست و احترام به طبیعت و حق بر سلامت و حق بر حیات بعنوان مصادیق مهمی از حقوق بشر تاکید دارد تا «هنر» را به‌عنوان «سفیر حفظ محیط زیست و طبیعت» و ابزاری مناسب و موثر در جهت آموزش و ارتقاء «حقوق بشر» و فرهنگ‌سازی آن در جامعه و خانواده معرفی نماید...»

ندا مقدم‌نژاد، متولد ۱۳۵۰ در تهران، مشاور هنری، مدرس هنر، طراح گرافیک و نقاش، دارای سوابق هنری و فعالیت‌های حرفه‌ای در طول سه دهه است.

«تصویرسازی کتاب کودک»، «آموزش هنری پتینه»، «آموزش هنری کار با سرامیک و آینه»، «آموزش طراحی و  نقاشی به کودکان، نوجوانان و جوانان»، «پُرتره مشاهیر ایران» از جمله تالیفات این هنرمند است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه