ارسال به دیگران پرینت

دبیرکل ناتو: اتحاد اعضا بیش از هر زمان دیگری مهم است

دبیرکل ناتو در حاشیه اولین روز کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به بحران‌های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تصریح کرد که اتحاد اعضای ناتو اینک بیش از هر زمان دیگری مهم است.

دبیرکل ناتو: اتحاد اعضا بیش از هر زمان دیگری مهم است

«ینس استولتنبرگ» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که ناتو روزانه امنیت یک میلیارد نفر در جهان را تامین می‌کند.

او افزود که با اعضای ائتلاف جهانی مبارزه با داعش دیدار و درباره برنامه ناتو برای افزایش حضور نیروهای خود در عراق صحبت کرده است. 

وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو، چهارشنبه گذشته توافق کردند که بخشی از وظایف اعضای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به این سازمان محول شود. 

استولتنبرگ به خبرنگاران گفت که در این رابطه با مقامات عراق رایزنی و بر لزوم حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید کرده است.

وی افزود، درباره میزان افزایش حضور ناتو در عراق در روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.

دبیرکل ناتو همچنین از دیدارش با رهبران و وزیران امورخارجه برخی از کشورها در حاشیه نشست امسال خبر داد و گفت قرار است با رییس جمهوری افغانستان هم ملاقات و درباره پیدا کردن راه حل، برای رسیدن به صلح پایدار در این کشور گفت‌وگو کند. 

استولتنبرگ با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار نیروی عملیاتی ناتو در افغانستان حضور دارند تصریح کرد که این سازمان می‌تواند از طریق حمایت از نیروها و ارتش افغانستان به استقرار صلح در این کشور کمک کند تا گروه طالبان درک کند که در میدان جنگ قادر به پیروزی نیست و باید به میز مذاکره برگردد.

او در پاسخ به سووالی درباره رویکرد آمریکا در قبال ناتو گفت: برای من مهم است که بتوانم با سران تمام کشورهای عضو سازمان کار کنم.

وی با اذعان به برخی اختلاف نظرهای دفاعی میان اعضا، اهمیت همکاری میان اعضای ناتو را مورد توجه قرار داد و مدعی شد که ایالات متحده آمریکا حامی قوی ناتو است.

در سال‌های اخیر و پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو دچار چالش‌های بزرگی شده است. ترامپ از آغاز ریاست جمهوری خود همواره اعضای ناتو را برای پذیرفتن مسئولیت‌های بیشتر تحت فشار قرار داده است.  

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه